כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ההוראה של ראש הישיבה

לקראת התקציב: האם שכר הלימוד בתתי"ם יופחת?

בהוראת ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, החכי"ם החרדים הונחו להציב בראש סדר העדיפויות את תקצוב התתי"ם, ולראשונה מוסדות הפטור תחת "איגוד מוסדות הפטור" הגיעו להישג היסטורי, ולאחר שנים העוול המתמשך יוסדר. כל הפרטים ב'בחדרי חרדים'

לקראת התקציב: האם שכר הלימוד בתתי"ם יופחת?
ילדים לומדים. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר פעילות אינטנסיבית של החכי"ם החרדים מול לשכת ראש הממשלה, התקציב למוסדות הפטור שבמשך שנים נשחק עוד ועוד, עד שהגיע לכ-30 אחוז לעומת התקצוב הממלכתי, יגדל חזרה ויעמוד על 55 אחוז.

בימים אלה שוקדים אנשי משרד האוצר יחד עם אנשי לשכת רה"מ על התקציב לשנת 2023. כזכור במהלך תקופת הבחירות הבטיח רה"מ נתניהו לדאוג שהתקצוב של מוסדות הפטור יעמוד על 55 אחוז כפי שהיה אמור להיות במקור, קודם השחיקה.

אלא שהבטחות לחוד ומעשים לחוד ובמפלגות החרדיות הבינו שלא יוכלו לקבל את כל הבטחות הבחירות, וכעת עלתה השאלה על מה מתוך כלל הצרכים של הציבור החרדי עליהם להיאבק: התקציב של הסמינרים או על תקצוב התתי"ם ואולי בכלל על חוק הגיוס. החכי"ם הציגו את הספיקות בפני ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין באמצעות נכדו הרב מוטי פלאי, כדי לדעת כיצד לנהוג. התשובה שקיבלו החכי"ם היא שיש להציב בראש סדר העדיפויות את התקצוב של התתי"ם.

חברי הנהלת מוסדות הפטור אצל ח"כ משה גפני. צילום: באדיבות המצלם

גורם בכיר במשרד החינוך מספר ל'בחדרי חרדים' כי "כל הכותרות שבתקשורת על המיליארדים שהציבור החרדי קיבל במסגרת התקציב הקואליציוני, הן ברובן פייק, יש הרבה גופים שיצאו מאוכזבים, מכיוון שאי אפשר לתת לכולם, החכי"ם החרדים שמו דגש מיוחד על התקציב של התתי"ם, ואכן שם הצלחנו לדאוג שהתקציב שהיה אמור להגיע במשך שנים לילדי התתי"ם, כעת אכן יגיע להם הלכה למעשה".

הוא מסביר כי "כל הכותרות על תקציבי הענק שהחרדים קיבלו, זה בעיקר בגלל אינטרסים צרים של כל מיני גורמים פוליטיים שרצו לצייר את זה ככה, בפועל התתי"ם קיבלו את התקציב המקורי שהיה מגיע להם".

"בנוסף, היה שיתוף פעולה הדוק בין אנשי המשרד של שר החינוך חיים ביטון לבין אנשי לשכתו של הרב גפני, וכך יחד הצלחנו לקבץ את כל הנתונים מול אנשי האוצר ולשכת רה"מ".

עוד לדברי אותו גורם: "בעבר הגופים שקיבלו את תקצוב היו הגופים הגדולים והמסודרים כמו "החינוך העצמאי" ורשת "בני יוסף", שאר המוסדות היו בבעיה ונפלו בין הכיסאות מכיוון שהם לא היו מאוחדים תחת תקרה אחת. בתקציב הנוכחי מוסדות הפטור התאגדו לגוף חזק תחת "איגוד מוסדות הפטור" וכך הצליחו להגיע להישג תקציבי גדול ומשמעותי".

תקצוב מלמדים תלמודי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד