כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מתקפה חריפה

בכירים בקואליציה נגד עוצמה יהודית: "עדיף שיפילו את הממשלה"

בכירים בקואליציה תקפו בחריפות את החלטת השר בן גביר שלא להצביע לפי המשמעת הקואליציונית. "אולי באמת עדיף שיפילו את הממשלה, נלך לבחירות, והציבור יעיף את מי שהפיל את ממשלת הימין", אמרו הבכירים

בכירים בקואליציה נגד עוצמה יהודית: "עדיף שיפילו את הממשלה"
איתמר בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בכירים בקואליציה תקפו היום (רביעי) בחריפות את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שהחליט להפר את המשמעת הקואליציונית ולא להצביע עם הקואליציה ברקע תלונות על דרישות תקציביות למרד הנגב והגליל.

הבכירים תקפו: "לבן גביר אכפת יותר מסיקור תקשורתי מאשר לשמור על ממשלת הימין ושלמות הקואליציה. בממשלה פותרים בעיות יחד, ובניגוד לספינים שלו, הוא לא היחיד שאכפת לו מהנגב והגליל".

הבכירים בקואליציה הוסיפו: "אולי באמת עדיף שיפילו את הממשלה, נלך לבחירות, והציבור יעיף את מי שהפיל את ממשלת הימין".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין צעק על חברי עוצמה יהודית: "אתם השתגעתם? 5 ימים אתם לא מגיעים להצבעות עם הקואליציה. אני 15 שנה, לא הצבעתי אפילו פעם אחת נגד הקואליציה".

לוין התריע: "אתם בגלל כמה שקלים תכתירו כאן את לפיד כראש ממשלה בעוד שנה וחצי. השתגעתם!".

נזכיר כי בעוצמה יהודית החליטו היום שלא להצביע יחד עם הקואליציה אלא לבחון על הצעה לגופה. זאת בשל הזעם במפלגה על אי הסדרת התקצוב של משרד הנגב והגליל בראשו עומד השר יצחק וסרלאוף.

מעוצמה יהודית נמסר: "בעקבות הודעת השר בן גביר כי עוצמה יהודית תתמוך בחוק בעד הטבות לליקויי למידה של חבר הכנסת מאיר כהן, החליטה הקואליציה כולה להצטרף ולתמוך בהצעת החוק".

עוד נמסר: "תושבי הנגב והגליל והפריפריה חשובים לא פחות ממשמעת קואליציונית".

בשל החרמת ההצבעות של עוצמה יהודית, האופוזיציה ניצחה לפי שעה בשתי הצבעות. הצעת החוק הראשונה הייתה של ח"כ מאיר כהן. הקואליציה החליטה לתמוך בחוק לאחר שעוצמה יהודית הודיעה כי היא תתמוך בחוק.

בנוסף, האופוזיציה ניצחה גם בהצבעה של ח"כ יוראי להב הרצנו.  ביש עתיד מסרו: "ניצחון נוסף ליש עתיד. ניצחון נוסף לתושבי מדינת ישראל לאיכות הסביבה!".

עוד נמסר: "גם הצעת החוק של חה"כ יוראי להב הרצנו להגנה על החופים בישראל עברה במליאת הכנסת. לפי הצעת החוק תוכניות בנייה ישנות ייבחנו מחדש ויותאמו לסטנדרטיים המודרניים אלו שלא מחריבים את רצועת החוף הקטנה והמיוחדת שנשארה לנו. ממשיכים לעבוד למען אזרחי ישראל".

כזכור, בתחילת השבוע הצביעו השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושרי עוצמה יהודית בממשלה נגד חלוקת הכספים הקואליציוניים, בטענה שסמוטריץ' דאג רק למשרדים שלו ונתן להם מיליארדים בעוד משרד הנגב והגליל קיבל מעט כסף.

שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף אמר בישיבת הממשלה: "אני מאוכזב וכועס, לקחנו את הנגב והגליל והפכנו אותו למשרד אסטרטגי, כל דיון, התקציב יורד ויורד".

וסרלאוף הוסיף: "לבצלאל קל לנהל משא ומתן עם עצמו, זה פגיעה בנגב, בגליל, נשארו רק 14% יהודים בגליל, אנחנו רוצים לייהד את הנגב והגליל אבל בלי תקציב לא נוכל לעשות את זה, זו גם הפרת הסכם של מה שהבטיחו לנו, מקווה שהתקציב לא יעבור כמו שהוא".

השר איתמר בן גביר אמר בישיבה: "עוצמה יהודית מתנגדת לתקציב הזה, לא יכול להיות שאנחנו נשכח את הנגב והגליל, החלוקה צריכה להיות הוגנת, לא יכול להיות שבצלאל ייקח לעצמו שלושה מיליארד וישאיר את הנגב והגליל בלי תקציב, שר האוצר זה תפקיד חשוב, אבל אתה צריך לזכור ש-14 מנדטים שקיבלנו ביחד – בצלאל – זה מאנשים שרוצים לייהד את הנגב והגליל".

גורמים בקואליציה תקפו בתגובה: "בן גביר קיבל 9 מיליארד על חשבון כל השותפות הקואליציוניות והוא עוד מעז לבקש עוד? הוא מנסה עוד ועוד לסחוט. זה נגמר".

 

 

עוצמה יהודית איתמר בן גביר יצחק וסרלאוף מליאת הכנסת יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד