כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"הרשויות החלו לתחקר"

לראשונה בעיראק ובכווית: ספרי התניא הודפסו והוברחו לארה"ב

מדינות עיראק וכווית ידועות כסגורות לכל דבר יהודי אפשרי, כולל ספרים יהודים או כל ספר עם כיתוב עברי, אבל זה לא הרתיע שני חסידי חב"ד להדפיס בהצלחה מספר ספרי תניא בבגדד ובכווית. "היתה לנו הצלחה וסייעתא דשמיא בעיראק ובכווית והכל הלך חלק", מספר אחד מהם בריאיון

לראשונה בעיראק ובכווית: ספרי התניא הודפסו והוברחו לארה"ב
הדפסת התניא בכווית ובעיראק צילום: באדיבות המצלם

יענקי רובין ומנדי ליברמן שני חסידי חב"ד עשו מסע למדינות עיראק וכווית כשהם מודעים לחלוטין לאתגרים שלפניהם, אך ללא קשר, הם התכוונו להשלים את משימתם ולהדפיס ספרי תניא בשתי המדינות המוסלמיות.

באופן טבעי, עיראק וכווית סגורות לכל דבר יהודי אפשרי, כולל ספרים יהודים או כל ספר אחר עם כיתוב עברי, אבל זה לא הרתיע את השניים להדפיס בהצלחה מספר ספרי תניא בבגדד ובכווית.

לאחר שתכננו בקפידה את המסלול שלהם, הם ביצעו את משימתם בשבוע שעבר. השניים הדפיסו תחילה בבגדד, ואז נסעו לכווית ואת שני הסטים של התניא המודפסים שלחו לארצות הברית.

"בבגדד לא היו לנו תוכניות איפה הולכים להדפיס בכלל", סיפר רובין "זה הכול הגיע מהשמים והרבי". הרבי מליובאוויטש, אשר ביוזמתו ובעידודו הוקמו בתי חב"ד בכל העולם, ביקש פעמים רבות להדפיס את ספר 'התניא' בכל מקום ובכל שפה.

יענקי רובין סיפר ל'בחדרי חרדים': "כחסיד חב"ד הייתה לי הזכות לעשות נחת לרבי, יחד עם חברי מנדי ליברמן, הרבי אמר לעשות את זה, ראיתי למעלה מן הטבע ניסים ונפלאות, כאילו היינו בלתי נראים, לא הציקו לנו עם ההדפסה, היינו בכווית ובעיראק ולפעמים דברים הלכו לאט, אבל כשזה היה בקשר לתניא, זה הלך מהר מאד".

עוד סיפר רובין: "במלון בו התאכסנו שהה גם אחד ממנהלי חברת השליחויות 'פדקס', מנהל המלון פנה אליו במוצאי שבת בחצות כדי שיסייע עם המשלוח מבגדד לפלורידה בלי בעיות של מכס ועם מחיר זול מאד. מנהל המלון העיר את מנהל חברת השליחויות מהשינה כדי לעזור לנו".

עוד סיפר: "בסעודיה היו לנו קצת בעיות, הרשויות החלו לתחקר אותנו מה זה התניא, ולבסוף לא הדפסנו את זה שם, בכווית היה מאד קל, והלך ושם מאד חלק".

השניים מציינים כי הרבי מליובאוויטש השאיר הוראות ברורות איך להדפיס את התניא, "יש מקומות בהם צריך להדפיס 100 ספרים, ללמוד את פרק ל"ב, לוודא ללמוד עם יהודי נוסף אחרי ההדפסה, כל הדברים הללו נעשו". השניים נסעו כדי לקיים את הוראת הרבי מליובאוויטש, כדי להדפיס את התניא.

יענקי רובין סיפר כי נאמר לו לפני הנסיעה, שאחד הדברים שהכי צריך להיזהר בהם זה התעסקות עם דברים שקשורים לישראל, לא סמים, לא אלכוהול, לא פשעים, לא נשק, ולא נשק גרעיני, רק התעסקות בישראל יכולה להביא לעונש מוות. "היו לנו ניסים וסייעתא דשמיא, ממש מעל דרך הטבע, מקום בו קבור נחום הנביא, יחזקאל הנביא, יונה הנביא, מקום ממנו הגיע התלמוד בפומבדיתא, עדיין אפשר ללכת למקומות האלה".

סעודיה עיראק כווית חב"ד הדפסת תניא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד