ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

ביבי באו"ם: אבו מאזן אחראי על פשעי מלחמה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בעצרת הכללית של האו"ם בניו-יורק והקדיש אותו לסכנת האיסלאם הקיצוני: "להילחם בדאעש ולא באירן זה לנצח בקרב ולהפסיד במלחמה" • "חמאס ודאעש שני ענפים מאותו עץ מורעל" • הציג תמונה של טילים שהוצבו בעזה ליד ילדים וקבע: "אבו מאזן אחראי לפשעי המלחמה של שותפיו"

נתניהו בעצרת האו"ם. צילום: פלאש90
נתניהו בעצרת האו"ם. צילום: פלאש90

בקואליציה מברכים באופוזיציה מגנים
יו״ר הקואליציה, ח״כ יריב לוין הגיב: "ראש הממשלה קרע בנאומו את המסכה מעל פניו של אבו מאזן והוכיח שהוא פרטנר לחמאס ולא פרטנר לשלום. המראה שהעמיד ראש הממשלה בפני העולם ביחס לאיראן, לאיסלאם הקיצוני ולסרבנותם המתמשכת של הפלסטינים, מבטאת מדיניות אמיצה ומפוכחת אשר טוב יעשו כל מנהיגי המפלגות בישראל אם יעמדו מאחוריה".

ח״כ זאב אלקין (ליכוד) יו״ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת: ״אני מברך את ראש הממשלה על תשובה הולמת לנאום השקרים וההשמצות של אבו מאזן, אבו מאזן צריך לדעת שהמשך מלחמת ההשמצות והתקפות על מדינת ישראל בזירה הבין לאומית תהיה כרוכה במחיר כואב שהוא והנהגת הרשות יצטרכו לשלם. לא יעלה על הדעת שאבו מאזן, שתלוי בנו על כל צעד ושעל כמעט בכל דבר, ימשיך להנות מהעזרה שלנו ובמקביל לנהל מולנו מלחמה דיפלומטית והסברתית".

ח"כ אלי ישי על נאום נתניהו: "לפני ימים אחדים נאם שם מכחיש שואה והיום נאם שם המבקש למנוע שואה. זה לא היה נאום של פוליטיקאי, זה היה נאום של יהודי המתפאר בעמו ובארצו המחוייב להבטיח שלומם והמשך הישרדותם בה'. יש לקוות כי אלו שלא שמעו, לא ראו, וגם לא דיברו, יעורו מצביעותם ומהתעלמותם ויפעלו בהתאם לחובתם. נאום נתניהו הוא קריאת השכמה חוזרת לעולם , וגם השכמה מאוחרת עדיפה על פני המשך התעלמות".

לעומת זאת באופוזיציה גינו את הנאום. יו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג אמר כי, "נתניהו יודע לנאום, והסכמתי עם לא מעט מדבריו, אבל הבעיה היא שהעולם כבר לא מקשיב לו. לא ברור לאיזה נתניהו עלינו להאמין, לזה שנואם שוב על פשרה מדינית או לזה שבחמש שנות כהונה דאג לא לעשות דבר כדי לקדם יוזמה מדינית. שבענו כבר מנאומים שנשארים על הנייר. העולם דורש מנתניהו תמורה מדינית לדרישותיו בנושאים החשובים לביטחון ישראל והוא לא מספק אותה".

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) אמרה כי, "נאום נתניהו היה צפוי ומאכזב, ואין בו ולו שמץ של בשורה לאזרחי ישראל הכמהים לתקווה. כמובן שאין חולק על כך שדאעש ארגון מטורף ומאיים, שיש למגרו, ואין חולק על כך שלישראל נשקפים איומים, אך דווקא על רקע הקיצוניות האיסלאמית יכול היה נתניהו לבדל את ישראל ולהציגה כמדינה מתונה ושוחרת שלום.

לטענת יחימוביץ', "לו היה נתניהו פורש תכנית שלום אמיתית ונועזת הייתה בכך תשובה נחרצת הרבה יותר לדברי הבלע הנשמעים כלפי ישראל, אך נתניהו כמו נתניהו אינו מחמיץ הזדמנות להחמיץ עוד הזדמנות".

יו'ר מרצ, זהבה גלאון, הגיבה: "נאום נתניהו הוא אותו נאום מוכר של איומים והפחדות והשוואה בין דאע"ש, חמאס ואירן. השוואה שאף אחד בעולם לא קונה. "נאום זה הוא חותמת רשמית לכשלונו המוחלט של נתניהו לחלץ את ישראל ממעגל הדמים והאלימות האין סופי. כי אי אפשר להסתפק באמירה של נתניהו ש"אפשר להגיע לשלום עם מדינות ערביות" וכי הוא "מוכן לפשרה היסטורית". נתניהו היה צריך לנצל הזדמנות זו באו"ם ולהודיע על קבלת היוזמה של הליגה הערבית. "בשביל מסע התכיינות מתקרבן בפני כל העולם לא היה צריך לנסוע לאו"ם".
נתניהו אום ישראל אבו מאזן פלשתינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד