כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אלפים יצעדו

ארה"ב קוראת ל"רוגע ואיפוק" לקראת צעדת ירושלים

דובר מחלקת המדינה אמר כי וושינגטון תומכת בחופש הביטוי בדרכי שלום, וקראה "להימנע מפעילויות שיעוררו מתחים". אלפי משתתפים יצעדו מגן העצמאות לכותל המערבי כדי לציין את איחודה מחדש של ירושלים 

ארה"ב קוראת ל"רוגע ואיפוק" לקראת צעדת ירושלים
נתי שוחט, פלאש 90

ארה"ב קוראת ל"רגיעה" ו"איפוק" לקראת צעדת ירושלים בעיר העתיקה מחר, בו צפויים עשרות אלפי יהודים לצעוד ברובע המוסלמי כשהם מנופפים בדגלי ישראל. האירוע יתרחש פחות משבוע לאחר שישראל וארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני סיימו לחימה לאחר חמישה ימים של מבצע.

צעדת ירושלים היא באופן קבוע עניין מתוח, כאשר אלפי משתתפים צועדים מגן העצמאות לכותל המערבי כדי לציין את איחודה מחדש של ירושלים המזרחית והמערבית של ישראל במהלך מלחמת ששת הימים ב-1967.

סגן דובר ראש מחלקת המדינה, ודנט פאטל, אמר שוושינגטון "תמשיך להפציר בצדדים להימנע מפעולות ורטוריקה ופעילויות שמלבות את המתיחות", בתגובה לשאלה על הצעדה במהלך תדרוך לעיתונאים.

פאטל אמר כי ארה"ב מאמינה "בזכות חופש הביטוי ולעשות זאת בדרכי שלום" תוך "קריאה לכל הצדדים לשמור על שלווה, ולנהוג באיפוק, ולהימנע מכל הסלמה".

בשנתיים האחרונות לחץ ממשל ביידן לשנות את תוואי הצעדה שתעבור בשער יפו, במקום שער שכם, ובכך להימנע מצעדה ברובע המוסלמי. אך נתניהו הודיע כי הצעדה תעבור כמתוכנן.

 

צעדת ירושלים ארה"ב שער שכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד