י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
לאחר הפיגוע הנורא

נשיא תוניסיה נפגש עם רבה הראשי של תוניסיה

נשיא תוניסיה, קייס סעיד, נפגש היום בארמון הנשיאות עם רבה הראשי של תוניסיה, הרב חיים ביתאן. בפגישה נכחו גם המופתי של תוניסיה וגם ראש הכנסייה הקתולית במדינה. אתמול התקשר אליו נציג מטעם לשכת הנשיאות כדי להזמינו לפגישה

נשיא תוניסיה נפגש עם רבה הראשי של תוניסיה
הרב הראשי עם נשיא טוניסיה צילום: באדיבות המצלם

נשיא תוניסיה, קייס סעיד, נפגש היום בארמון הנשיאות עם רבה הראשי של תוניסיה, הרב חיים ביתאן. בפגישה נכחו גם המופתי של תוניסיה וגם ראש הכנסייה הקתולית במדינה. הפגישה הנ"ל מגיעה ימים ספורים אחרי ההתקפה בבית הכנסת בג'רבה במהלך הילולת ל"ג בעומר בשבוע שעבר, כך דיווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

הפגישה התקיימה לאחר שנשיא תוניסיה, קייס סעיד, הזמין אתמול את רבה של הקהילה היהודית בג'רבה, הרב חיים ביתאן, לפגישה בארמון הנשיאות לראשונה מאז ההתקפה על בית הכנסת בג'רבה בשבוע שעבר במהלך הילולת ל"ג בעומר. אתמול התקשר אליו נציג מטעם לשכת הנשיאות כדי להזמינו לפגישה.

רועי קייס מציין כי הבחירה של נשיא תוניסיה לצרף לפגישה עם רב הקהילה את המופתי המוסלמי ואת ראש הכנסייה הנוצרית לא מקרית. נועדה מן הסתם למזער נזקים במישור התדמיתי בעקבות ההתקפה בבית הכנסת ולהראות החוצה שתוניסיה היא מגדלור של סובלנות בין דתית.

כזכור ימים ספורים אחרי ההתקפה הקטלנית בבית הכנסת בג'רבה נשיא תוניסיה, קייס סעיד, ניסה להדוף את הטענות על גילויים אנטישמיים בארצו: "אנחנו הגנו על היהודים מול הנאצים. בבית סבי החביאו יהודים, בזמן שאחינו הפלסטינים נהרגים כל יום ובתיהם נהרסים ואף אחד לא מדבר על זה".

כזכור אביאל חדד בן 30 שהתגורר בג'רבה טוניס, ובן דודו, בן חדד בן 42 שהתגורר בצרפת, נרצחו בפיגוע טרור נוראי בטוניס בזמן החגיגות של ל"ג בעומר. השניים חגגו יחד ונרצחו יחד. אביאל חדד התגורר תקופה בארץ אך חזר בשלב מסוים לטוניס.

טוניס רבה הראשי של טוניס פיגוע טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד