ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
התנכלות לקהילה?

ישראלי נעצר בפורטוגל בחשד למתן שוחד

ישראלי בשם אלעד דרור נעצר בחשד שנתן לפקיד עירייה בכיר שוחד במטרה לקידום פרויקט בניה | הפרויקט המדובר: הבניין הגבוה ביותר בפורטוגל

ישראלי נעצר בפורטוגל בחשד למתן שוחד
מעצר. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ישראלי בשם אלעד דרור, נעצר בחשד שנתן לסגן ראש העיריה 'גאיה' שוחד, במטרה שהוא יקדם פרויקט בניה, אותו יוזם הישראלי, בהיקף של 300 מיליון אירו.

דרור בן ה-43, פועל כבר שלש עשרה שנים בשוק הנדל"ן הפורטוגלי, מוכר מאוד בקהילה היהודית והישראלית במדינה. כמו כן הוא הזכיין הפורטוגלי של מותגי הפלאפונים הסיניים וואוי ושיאומי.

על פי המדווח, השוחד ניתן בכדי לקדם פרויקט בניה גרנדיוזי. כוונתו היתה להקים את הבניין הגבוה ביותר בפורטוגל, בנין בן 28 קומות. במקום היה אמור להבנות מלון חמשה כוכבים וכן דירות אירוח אותן אמורים לשווק כהשקעה.

הרשויות מתכננות להגיש כתב אישום באשמה שהם ניצלו את מעמדם כחברי עירייה בכדי לקדם את עסקיו של רפאל ולהניב לו רווח נאה בפרויקט. הוא אמור להיות מובא בפני שופט לצורך הארכת מעצרו. מלבדו, נעצרו בפרשה גם סגן ראש העיר גאיה ויחד אליהם נעצרו עוד חמשה.

מחברת פורטרה נמסר כי "דרור ישתף פעולה עם החקירה במטרה להביא לחקר האמת".

הקהילה הישראלית סוערת לאחר מעצרו וטוענים כי יש התנכלות אליהם מצד הרשויות. כזכור, לפני כשנה שוטרים פורטוגל עצרו את הרב מקומי, דניאל ליטבאק, כחלק מחקירה מתמשכת של תובעים ציבוריים בנוגע למתן אזרחות לאוליגרך הרוסי רומן אברמוביץ'. הקהילה טוענת שכמו אז, כם היום אין כל שחר לטענות ומדובר ברדיפה.

פורטוגל פורטו עבירות שוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד