ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
קטסטרופה עולמית

לראשונה: ההתחממות הגלובלית צפויה לחרוג ממעלה וחצי לשנה

הארגון המטאורולוגי העולמי אומר שלפחות אחת מחמש השנים הבאות תהיה החמה ביותר שנרשמה | למרות המאמץ לא לחרוג ממעלה וחצי בשנה, ככל הנראה נשבור את ההגבלה הזו בשנים הקרובות

לראשונה: ההתחממות הגלובלית צפויה לחרוג ממעלה וחצי לשנה
המסע לקוטב הצפוני צילום: Thomas Bour

זה "כמעט בטוח" שחמש השנים הבאות תהיה התקופה החמה ביותר שתועדה אי פעם, הזהיר האו"ם, בשל העובדה שגזי חממה משתלבים ומעלים את הטמפרטורות.

בנוסף, בפעם הראשונה, הטמפרטורות העולמיות צפויות כעת לחרוג מ-1.5 מעלות צלזיוס של התחממות עד 2027, כך אמרו ב'ארגון המטאורולוגיה העולמי' היום (רביעי).

ארגון המטאורולוגיה העולמי מצא שדפוס מזג אוויר שצפוי להתפתח בחודשים הקרובים עשוי להשפיע לרעה על הפרמטרים. לדעת הארגון, תופעת הטבע שנקראת 'אל ניניו', היא המרכזית ביותר. המדובר הוא על תופעה אקלימית המתרחשת אחת לכמה שנים, של עלייה בטמפרטורת מי האוקיינוס השקט לפרק זמן של כמה חודשים. לתופעה, השפעה על האקלים באזורים נרחבים בעולם. המים באוקיינוס ​​השקט הטרופי מחממים את האטמוספירה שמעל, ומעלים את הטמפרטורות העולמיות.

כל זה "ישתלב עם שינויי אקלים שנגרמו על ידי אנוש כדי לדחוף את הטמפרטורה הגלובלית לטריטוריה לא ידועה", ומזכיר ה-WMO, פטרי טאלאס. "יהיו לכך השלכות מרחיקות לכת על בריאות, ביטחון תזונתי, ניהול מים ואיכות הסביבה. אנחנו צריכים להיות מוכנים".

ג'מילה מחמוד, רופאה ומומחית במועצת לפעולת האקלים של מלזיה, אמרה: "אני חושבת שהסיכון הוא אמיתי עבור כולם, בין אם אתה גר בחצי הכדור הצפוני או בעולם המתפתח. אין מספיק עבודה והסברה במרחב האקלימי, כשיש לנו ממשל שמעדיף ייצור דלק מאובנים. אנחנו צריכים לבחון מחדש למה יש כל כך הרבה חוסר מעש".

"אנו עומדים בפני מה שהאו"ם כינה 'תסביך אי ודאות'. איך אנחנו יכולים לקבל את המספר ההולך וגדל זה משנה לשנה ולתהות מדוע הצרכים ההומניטריים גדלים?"

הארגון גם מצא סיכוי של 98 אחוזים שאחת מחמש השנים הבאות תהיה החמה ביותר שנרשמה, ותעלה על 2016, שבה טמפרטורות גלובליות הושפעו מכ-1.3 מעלות צלזיוס של התחממות.

"היו שיטפונות בחלקים רבים של העולם, היו בצורת ברחבי העולם והן גדלות בתדירות הטמפרטורות הקיצוניות האלה", אמר לאון הרמנסון, מדען מארגון המטאורולוגיה העולמי שעבד על הדו"ח והוסיף "אנחנו אפילו רואים שלג קיצוני באזורים, כי למרות שצריך להיות קר כדי שלג, יש גם אזורים נוספים שבעבר היו קרים מכדי שיהיה הרבה לחות באוויר - ועכשיו הם רואים הרבה שלג. ”

הסכם 'פריז 2015' קבע יעדים ארוכי טווח במטרה להנחות מדינות להפחית את פליטת הגזים ולהגביל את עליית הטמפרטורה העולמית במאה זו ל-2C, תוך כדי עבודה לקראת חסם גדול יותר של 1.5C. אבל הסבירות לחרוג באופן זמני ברמה של 1.5C גדלה עם הזמן, מכיוון שגזי חממה הובילו להגברת חימום האוקיינוס והמסת קרחונים.

ההתחממות הגלובלית מזג אוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד