כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"עד לתיקון הסעיפים"

ב'אגודת ישראל' קוראים לכלל חברי 'יהדות התורה' לא לתת יד לתקציב

בתום דיון שקיימו הערב חברי 'אגודת ישראל' בביתו של השר גולדקנופף בנושא פערי התקציב, קוראים בסיעה לכל חברי 'יהדות התורה' שלא לתת יד לתקציב המדינה שיובא בשבוע הבא לאישור המליאה עד שיתוקנו כלל הסעיפים. כל הפרטים על המשבר המתהווה בפרסום ראשון

ב'אגודת ישראל' קוראים לכלל חברי 'יהדות התורה' לא לתת יד לתקציב
חברי אגודת ישראל בבית השר גולדקנופף צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: ב'אגודת ישראל' קוראים לכלל חברי 'יהדות התורה' לא לתת יד לתקציב עד שיתוקנו הסעיפים שהובטחו בכלל הנושאים.

חברי ועדת השמונה של 'אגודת ישראל' ובהם שרי וח"כי הסיעה התכנסו הערב (רביעי) בביתו של היו"ר שר השיכון יצחק גולדקנופף כדי לדון במספר נושאים ופערים שמצויים על סדר היום ולא הוסדרו עדיין.

בין היתר מדובר בפערים סביב דרישות תקציב החינוך, הרשות לזהות יהודית של סגן שרת התחבורה, אורי מקלב ופערים תקציביים במשרד ירושלים ומסורת ישראל שנמצא בידי השר מאיר פרוש.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ב'אגודת ישראל' צפויים להוציא מכתב בו הם קוראים לכל סיעת יהדות התורה "לא לתת את ידה לתקציב כזה עד לתיקון המצופה וההכרחי של כלל הסעיפים".

רוח המכתב הוא שמכיוון שכלל הנושאים המהותיים לא הוסדרו כמו חוק הגיוס, תקציבי הישיבות והכוללים רטרואקטיבי, מוסדות המוכש"ר, מוסדות הפטור ועוד נושאים מהותיים. 

ב'אגודת ישראל' גם מבהירים כי אין מנדט לראש הממשלה בנימין נתניהו להתעלם מכך.

בהודעה רשמית שיצאה מטעם אגודת ישראל נכתב: "הוחלט לעמוד על קיום ההסכם שנחתם עם רשימת 'יהדות-התורה' ובכלל זה ההתחייבות לתקציבי ילדי הת"תים בחורי הישיבות ואברכי הכוללים".

עוד נכתב: "כידוע, מאז ומתמיד בהוראת גדולי ישראל נושא זה היה הראשון בהסכם הקואליציוני. דרישתנו היחידה היא יישום ההסכם במלואו. נאמנות ומחויבות קואליציונית חייבת להיות דו-צדדית".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש ישיבה בנוגע לדרישות התקציביות של מפלגת אגודת ישראל סביב נושא החינוך. במהלך הפגישה לא היו הסכמות.

חברי הכנסת של אגודת ישראל מאיימים שלא להצביע בעד התקציב אם לא יקבלו תוספת תקציב לחינוך החרדי. הדרישה עלתה כבר בתחילת המשא ומתן. לטענתם, ההבטחות שקיבלו בנוגע לחינוך החרדי לא קוימו ומדובר במאות מיליוני שקלים.

אתמול דווח ב'בחדרי חרדים' כי, במהלך ההסכמים הקואליציוניים הובטח לחברי הכנסת החרדים כי תקציב האברכים יעלה מ-662 שקלים לכל אברך למענק של 1,150 שקלים - תוספת משמעותית וניכרת.

אלא של'בחדרי חרדים' נודע כי ראשי הכוללים פנו בימים האחרונים לחברי הכנסת מיהדות התורה לאחר שגילו כי המענק המוגדל יינתן רק מהחודש השביעי של שנת 2023 ולא רטרואקטיבית על כל השנה.

כפועל יוצא מכך מסתבר שבפריסה שנתית כל אברך יקבל בסך הכל 906 שקלים בחודש ולא 1,150 שקלים כפי שהובטח. מדובר בסכומים נמוכים יותר ממה שהיה בעבר.

כך למשל, בשנת 2012 האברכים קיבלו 927 שקלים לכל חודש - סכום גבוה יותר מהסכום שיזכו לו מידי חודש בשנת 2023. חברי הכנסת מיהדות התורה החלו לפעול בנושא ולהעביר מסרים לראש הממשלה נתניהו. 

אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים ישיבה בנוגע לדרישות התקציביות של מפלגת אגודת ישראל סביב נושא החינוך. במהלך הפגישה לא היו הסכמות.

חברי הכנסת של אגודת ישראל מאיימים שלא להצביע בעד התקציב אם לא יקבלו תוספת תקציב לחינוך החרדי. הדרישה עלתה כבר בתחילת המשא ומתן. לטענתם, ההבטחות שקיבלו בנוגע לחינוך החרדי לא קוימו ומדובר במאות מיליוני שקלים.

 

אגודת ישראל דגל התורה תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד