כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בצל המלחמה הבלתי פוסקת

משאיות החלב חורכות את אוקראינה לקראת שבועות

מעיר הולדתו של זלנסקי ועד חרקוב המופגזת, מפולטובה הרגועה ועד קייב המתוחה: משאיות מיוחדות מבקרות בקהילות היהודיות בכל רחבי אוקראינה ופורקות משטחים של מוצרי חלב לרגל שבועות

משאיות החלב חורכות את אוקראינה לקראת שבועות
משאיות החלב צילום: באדיבות המצלם

אוקראינה היהודית נערכת לחג השבועות בצל המלחמה הבלתי פוסקת. בימים אלה, משאיות מיוחדות עושות את דרכן לעבר הקהילות היהודיות בכל רחבי המדינה ופורקות משטחים של מוצרי חלב מגוונים, לצד בשר, עופות ומוצרי ייסוד, שיחולקו על ידי רבני הקהילות ושלוחי חב"ד לרבבות יהודי המדינה לרגל חג השבועות.

המשאיות מבקרות בעשרות הקהילות בערים: ז'יטומיר, לבוב, אוז'גורד, צ׳רנוביץ, חמלניצקי, ויניצא, ברדיטשוב, צ׳רקסי, קרפוניצקי, קריוירוג, קרמנצ'וק, פולטובה, חרקוב, סומי, צ'רניגוב, אומן, אודסה, חרסון, ניקולייב, פרוומייסק, קמינסקוי, דנייפר, ז'פרוז'ה ועוד. מערך החלוקה רחב ההיקף מתנהל על ידי JRNU, המלווה את הקהילות היהודיות באוקראינה מאז קריסת 'מסך הברזל'.

הגלידות החלביות שצורפו למשלוחים, כמו שאר המוצרים, יוצרו במפעלי מזון מקומיים, בהשגחת ועד הכשרות באוקראינה בראשות הרב פנחס וישצקי, משלוחי חב"ד במדינה.

חלוקת מוצרי החלב והמזון ליהודי אוקראינה לרגל חג השבועות, היא חלק מההיערכות מקיפה של הקהילות היהודיות במדינה לחג נוסף, בצל המלחמה הקשה. "בימים אלה מתקיים קמפיין ענק להבאת רבבות יהודים לבתי הכנסת בחג לקריאת עשרת הדברות - כולל ילדים קטנים, כפי שהורה לנו הרבי מליובאוויטש", אומר שליח חב"ד הרב שלמה פלס מ-JRNU, "הקמפיין מלווה בפוסטרים, פרוספקטים, הפקות מדיה מושקעות ועוד".

עיר הולדתו של זלנסקי, קריבוי רוג, היא אחת הערים שקיבלו את משלוחי החלב לרגל החג. הרב לירון אדרי, רב העיר, מספר כי המלחמה פגעה בעירם קשות, וכי הדבר בא לידי ביטוי גם באתגרים של ניהול הקהילה. "מאז שהנמל נכנס תחת מצור - העיר התעשייתית ביותר באירופה, יצרנית הפלדה כולה, עומדת ללא יכולת למכור", הוא מספר, "יותר משליש מתושבי העיר שהועסקו בתעשייה, הם חסרי פרנסה כיום. אחד הדברים שמחזיקים אותנו, זה משלוחי המזון שאנחנו מקבלים באופן תדיר ובקצב מוגבר בחגים. זה ממש מחזיק את יהודי העיר ומשאיר אותם במצב כלכלי סביר, הנותן חיים בכבוד".

מלחמת אוקראינה רוסיה חג שבועות חלב חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד