כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
194 אקדחים

זה העונש הצפוי לחבר הפרלמנט הירדני שהבריח נשק

המחוקק הירדני הואשם בניסיון להבריח יותר מ-200 אקדחים לגדה המערבית. הוא צפוי לעד 15 שנות מאסר לאחר שנעצר בישראל בחודש שעבר במעבר אלנבי עם נשק חם, וזהב שהבריח במכוניתו

זה העונש הצפוי לחבר הפרלמנט הירדני שהבריח נשק
חבר הפרלמנט הירדני עימאד אלעדוואן צילום: מתוך הטוויטר של גל"צ

חבר הפרלמנט האנטישמי והמחבל הואשם בממלכת ירדן בגין ניסיון להבריח נשק וזהב בחודש שעבר דרך מעבר אלנבי, כך אמר עורך דינו. המחבל הירדני עימאד אל-עדוואן בן 35, צפוי לעונש מאסר של עד 15 שנים אם יורשע.

הוא נעצר במעבר הגבול אלנבי ב-22 באפריל, כאשר כוחות הביטחון מצאו 12 רובים ו-194 אקדחים במכוניתו, ישראל העבירה אותו לרשויות בירדן בשבוע שעבר.

"עימאד אל-עדוואן הופיע אתמול בבית המשפט לביטחון המדינה ונחקר על ידי התובע בעקבות הברחת כלי נשק וזהב שהיו ברשותו על ידי הרשויות הישראליות", כך אמר עורך דינו, עלי אל-מובאידין, לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

הוא הואשם בייצוא נשק באופן לא חוקי, ובביצוע מעשים העלולים לשבש את הסדר הציבורי ולאיים על ביטחון המדינה, הוסיף עורך הדין. סוכנות הידיעות הרשמית של ירדן דיווחה כי "נאשמים אחרים הודו בסחר והברחת נשק, זהב וסיגריות אלקטרוניות".

אחמד ספדי, יו"ר הבית התחתון של הפרלמנט הירדני, אמר לתקשורת המקומית כי לאחר שחרורו על ידי ישראל, בית המחוקקים הצביע בעד שלילת חסינותו מהעמדה לדין, בעקבות בקשת בית המשפט.

מאז פברואר 2022, המחוקק המחבל השתמש בדרכון הדיפלומטי שלו 12 פעמים כדי להבריח סחורות שונות, כולל "ציפורים, יונים, סיגריות אלקטרוניות וזהב", כך לפי השב"כ. מתחילת השנה הנוכחית, הוא החל להבריח נשק מעבר לגבול "מתוך תאוות בצע, וקיבל סכומי כסף גדולים", הוסיפו.

 

 

 

הברחת נשק ירדן זהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד