כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הרה"ר בודקת: האם לרב שטרן תעודת כושר תקינה?

היועץ המשפטי של הרבנות הראשית בודק אם תעודת הכושר של הרב אריה שטרן תקינה • נציגו: "מסע רדיפה חרדי"

הרב אריה שטרן. צילום: ארכיון
הרב אריה שטרן. צילום: ארכיון

הרבנות הראשית לישראל, דורשת הבהרות מהרב אריה שטרן בקשר לכשירותו לכהן כרב עיר.

היועץ המשפטי של הרה"ר, עו"ד הראל גולדברג, שיגר פניה לרב שטרן, מועמד הציונות הדתית לכהונת רב העיר ירושלים וביקש הבהרות אודות תקינות תעודת הכושר שלו לכהן כרב עיר.

הפנייה באה בעקבות מכתב ששיגר נציג החרדים, עו"ד מנחם מושקוביץ ובו תעודתו אינה תקינה, וכפי שחשף העיתונאי יקי אדמקר ב'וואלה'.

תעודת הכושר לכהונת רב עיר, ניתנה לרב שטרן לאחר שבשנת 2009 הסמיכה מועצת הרבנות הראשית לישראל ועדה של שלושה רבנים: הרב רצון ערוסי, הרב שלמה אליהו והרב יעקב רוז'ה.

הוועדה התכנסה בביתו של אחד מהרבנים וקבעה שיש לתת לרב שטרן כושר לרב עיר כ"גדול בתורה". ואולם, לפי הפרוטוקול, רק אחד מחבריה, הרב רוז'ה, חתם על החלטה.

כינוסה של הוועדה הזו, מעוררת גם שאלה משפטית שנבדקת כעת על ידי עו"ד הראל גולדברג, היועץ המשפטי של הרבנות הראשית לישראל, שכן החוק קובע כי רק מליאת מועצת הרבנות הראשית לישראל מוסמכת להעניק כושר במסלול "גדול בתורה".

בעיה נוספת היא שאחד התנאים המרכזיים בחוק למתן כושר לרב עיר כ"גדול בתורה", הוא ששני הרבנים הראשיים יתמכו במתן התעודה. במקרה של הרב שטרן, כך טוענים גורמים משפטיים, התמיכה הגיעה מהוועדה של שלושת הרבנים, מבלי ששני הרבנים הראשיים יביעו את תמיכתם.

מעבר לכך, עולה גם כי על הרב שטרן היה לחדש את התעודה כבר בשנת 2012 מאחר שהיא תקפה למשך שלוש שנים בלבד, אך הוא לא עשה כן.

ברבנות הראשית לישראל אישרו כי "עניין סמיכת הרבנות של הרב אריה שטרן עודנו בבדיקה, והוא מטופל על פי החוק".

דוברו של הרב שטרן טען בתגובה, כי "לכל הדעות הרב שטרן פעל לכל אורך הדרך לפי כל דין. הערעור כל כושרו כרב הינו חלק ממסע רדיפות מצד העסקונה החרדית הפוליטית ואין בו ממש. למרות רדיפותיהם, הרב אריה שטרן יהיה רבה הראשי של ירושלים".
הרב שטרן רב עיר ירושלים ציונות דתית רבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד