י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כל הנייעס מאחורי הקלעים

לייבל'ה בצל האבל בעולם התקשורת החרדי

והשבוע בלייבל'ה: סגן השר שמחלק את מספרו בהמתנה לרמזור ירוק | שלוש המשפחות ששהו באותה הווילה באיטליה ואירסו את ילדיהן בזה אחר זה | בר המצווה לבן העורך בשבת, ואיזה שר כובד ב'פתיחת ההיכל'? | העוזר של השר שעומד לפני חתונה ויצא בנס מהתאונה הקשה | ופעיל הימין שהראה לנתניהו תמונות מקרעסטיר

לייבל'ה בצל האבל בעולם התקשורת החרדי
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה התעצב מאוד השבוע עם היוודע דבר לכתו של אחד המיוחדים שבחבורה ומי שכונה 'זקן השבט' העיתונאי יצחק נחשוני ז"ל. "ר' יצחק" כך נהג לייבל'ה לכנות את ידידו, שלמרות הפרש הגילאים ביניהם מעולם לא גבה ליבו, אלא להיפך, הוא תמיד ירד לעם בצורה מופלאה. לייבל'ה עוד זוכר את הימים מלפני 17 שנה של הפרלמנט הקבוע במסעדת 'שטיסל' בבני ברק, יחד עם גדולי העיתונאים. חבל על דאבדין ולא משתכחין. 

ומעצב לשמחה, השבוע התבשר לייבל'ה על שמחת אירוסיו של הישיבשער של 'כאן 11' עקיבא וייס, בוגר אתר 'בחדרי חרדים'. וייס, עיתונאי חרוץ ונותן עבודה, התארס בשעה טובה ומוצלחת עם הגב' אלקי ברגשטיין יועצת השר אופיר סופר. לייבל'ה פרץ בריקודי שמחה לנוכח השמחה הגדולה והעלה בזיכרונותיו אודות הימים שבהם עוד עקיבא שמר אצלו את המחשב בבית לבל יתפוס זאת המשגיח בישיבה.  

לשמחה עצמה - ווארט והאירוסין שנערכו ללא פרסום - הגיע החרדי הנוסף של 'כאן 11' העיתונאי מיכאל שמש שאיחל מזל טוב בסלפי מיוחד. 

גם העיתונאי אריה זיסמן עורך החדשות של 'יתד נאמן' ובעל הטור הנקרא ביותר במגזר הליטאי 'מקור נאמן' אירס השבוע את בנו בשעה טובה. 

זיסמן עצמו סיפר באירוסין שנערכו באולמי וגשל כטוב ליבו ביין, כי בקיץ האחרון הם שכרו שלוש משפחות וילה באיטליה, בקומה אחת הייתה משפחת אליוביץ (אריק המלך של בולטון), בקומה האמצעית משפחת זיסמן, ובקומה התחתונה משפחת לבקוביץ. והנה באורח פלא, שלוש המשפחות היו צריכות שידוך לילדים, והנה בשבועיים האחרונים היו אירוסין בשלוש המשפחות. לבקוביץ אירסו (עם ליכטשנטיין בעלי וגשל מבני ברק), זיסמן אירס (עם ברנדמן מפתח תקווה), ואליוביץ אירס עם משה גפני מהמשטרה. לדברי הנוכחים הווילה באיטליה היא סגולה בדוקה ומנוסה לשידוכים.  

ומשמחה לשמחה: בשבת האחרונה התארח לייבל'ה בפתח תקווה לרגל שבת בר מצווה לבנו הבכור של העיתונאי שלמה קוק העורך הראשי של עיתון 'בקהילה', השבת נערכה בעיר מגוריו במתחם 'ידידיה' המוכר לכולנו כ'שאבעס מלאבס' מליל שישי. 

לשבת הגיעו המונים מתושבי העיר ומחוצה לה שנהרו לתפילה ולקידוש הענק והנרחב שנערך במקום לרגל השמחה הגדולה. 

כשלייבל'ה נכנס הוא שפשף את עיניו וראה את שר הפנים והבריאות משה ארבל שמשמש במקביל כרב בית הכנסת בפתח תקווה כשהוא צועד ברגל כדי להתפלל עם האשכנזים.

לייבל'ה ישר ניגש לשר וביקש את ברכתו לאחר שעלה לגדולה וכל עוונותיו נמחלו. השר העניו אמר ללייבל'ה "אני רק עבד" ובירך את כל הברכות האמורות בתורה. בפתיחת ההיכל, להוצאת ספר התורה כובד כבוד השר הבכיר, שעשה זאת בנוסח האשכנזי. 

לאחר התפילה נערך כאמור הקידוש הענק יחד עם רב העיר הגאון רבי מיכה הלוי, הגאון רבי מרדכי רבינוביץ ראש ישיבת 'אור ישראל' ח"כ אוריאל בוסו יו"ר ועדת הבריאות ועוד רבנים, אישי ציבור עיתונאים אנשי תקשורת תושבי העיר מכלל החוגים והעדות, כשגולת הכותרת - 7 סוגי הערינג ומעושנים של מאיר כהן שנתנו את העבודה כמו שצריך, לצד משקאות אלכוהול ושני סוגי צ'ולנט ופינוקים.

אפרופו ארבל, לייבל'ה מכיר את התופעה לפיה במגזר הכללי אומרים שכל החרדים נראים אותו דבר. אך עדין יש קצת הבדלים ביניהם. בכתבה שפורסמה בעיתון כלכליסט הוכנסה תמונה של ח"כ אברהם בצלאל, ומתחתיה נכתב שר הפנים משה ארבל. 

סגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול חשף השבוע במהלך סיור בנחלים בשרון מדוע יש לו מספר קל בפלאפון, (052 בכדי שגם לאזרח שיתפוס אותי ברמזור יהיה לו קל לזכור אותו. כי אני רוצה לעזור לאנשים ולפתור בעיות", סיפר ר' מוישה לנוכחים.

בעוד אבוטבול חושף את הסיבה למספר הקל, לייבל'ה חושף את הגרביים של סגן שר החקלאות מוישה אבוטבול השבוע בעת ישיבת וועדה בכנסת. 

את שר הרווחה יעקב מרגי ראה לייבל'ה בשיחת מסדרון חברית עם הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו יחד עם צחי ברוורמן ראש הסגל של רה"מ נתניהו.

ולייבל'ה ראה השבוע את גודל "ברוך שעשה לי נס במקום הזה", כפשוטו: עוזר של אחד משרי הממשלה החרדים שהתארס לפני תקופה, נפצע לפני שבוע בתאונה קשה מאוד והרכב הושבת כליל. בניסים הוא יצא מזה בחיים ואושפז בבית החולים.

בצל מגפת החולדות והעכברים בבני ברק ולאחר רכישת פחים חדשים, נצפה השבוע ראש העיר אברהם רובינשטיין בטורונטו שבקנדה לומד כאחד האברכים. 

בצל סערת ההפגנה בבני ברק: בכירים במשק הישראלי, הייטקיסטים ויזמים נפגשו במגדל צ'מפיון בב"ב עם ח"כ יצחק פינדרוס, ראשי 'אחיה' יצחק ואבי לוין, היועץ האסטרטגי אליהו ארנד, והעיתונאי ישראל כהן במטרה להוריד את הקיטוב שמשתולל בקרב קהלים שונים בעם. 

את ברוך סנד פעיל הימין הכי גדול במודיעין מיוזמי חרם אנג'ל ומי שפרץ את גבולות החרם גם לקבוצות הספורט ובפרט במכבי תל אביב, נראה השבוע באירוע סגור עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. ברוך סיפר לביבי על מסע הקודש 'בשבילי נברא העולם' לר' ישעיה'לה מקרעסטיר והראה לו את התפילות הנרגשות. ביבי הבטיח לשקול בקרוב מסע לציון. 

בשוק הראשי במרקש מרוקו ראה לייבל'ה את הפייטן משה לוק עם המאסטרו ישראל סוסנה משוטטים יחדיו כשהם לבושים בגא'לבייה מקומית מסורתית. ללייבל'ה נודע כי השניים הופיעו בבר מצווה יוקרתית לבן אחד מראשי ארגון התשובה "תורה בוקס" שנערכה במרקש.

ובשלהי ההילולא במירון ראה לייבל'ה את המלחין והמנצח האגדי ר' חיים בנט בסוד שיח עם הרבי מדז'יקוב ויז'ניץ שנשאר גם לאחר ימי ל"ג בעומר בצלו של הרשב"י.

אמן הרגש החסידי מוטי שטיינמץ נצפה השבוע במפגש פסגה עם הזמר דובי מייזלס מניו יורק במהלך אירוע פרטי שהתקיים בפראג. 

על יאכטה פרטית של אחד מגדולי נגידי ארה"ב פגש לייבל'ה את ההויז בחור האגדי מויז'ניץ יוסף שמעון שכטר נערך לשמחת חתונתו הגדולה. לייבל'ה ראה את שכטר בנועם שיח עם העסקן הויאלמסבורגאי ברוך שטיינמץ,, מגבשים את העסק החדש 'פסגה' אסטרטגיה ושיווק בארץ ובעולם.

במעמד חנוכת הבית באנטוורפן לבית אחד החסידים בשם הרב הוכהיזר, ראה לייבל'ה את הרב חיים מאיר רוקח הנכד החביב מבעלזא מכבד את הזמר שמילי ולדמן לשיר 'מזמור שיר חנוכת הבית'. כך זה נראה בווידאו.

אפרופו בעלזא, השבוע ראה לייבל'ה את הרב ישראל משה ווינר מכניס למעון הקודש של הרבי מבעלזא את השטריימל של החתן ישראל מנחם נחום רוקח שיינשא בחודש סיון שיחבוש על ראשו את המותג של 'וויינער'ס שטריימלעך'". 

במסעדת 'החשמונאים 7' בבני ברק לא שקט השבוע. לייבל'ה ראה שם את איש התקשורת מלך זילברשלג מרביץ השקפה בפרטנר שסעד עמו בשולחן. 

גם את המפיק המוזיקלי שלום וגשל ראה לייבל'ה ממתין להגשה. לייבל'ה מזכיר כי אין כמו החשמונאים 7.

סלפי מרשים במיוחד נרשם השבוע אי-שם בירושלים בין איש היח"צ הצעיר משה רוטנברג לרב הסלבס מרדכי חסידים אשר הנציח את הרגע עם תנועת היד המפורסמת. לייבל'ה לא חפר לשיחה, רק שמע שוב ושוב את שמו של אריה דרעי.

מ"מ ראש עיריית אשדוד אבי אמסלם ומנכ"ל בדץ בית יוסף הרב יגאל בן עזרא בקביעת מזוזה אמש לסלון הפאות המפואר שפתח איש התקשורת אריאל אלחרר באשדוד.

בתחילת השבוע התקיים אירוע מיוחד באוניברסיטת תל אביב, בהשתתפות נשיא האוניברסיטה פרופ' אריאל פורת, לכבודו של פרופ' ארווין קוטלר. נצפו בכנס לצידו של חתן האירוע: שר המשפטים לשעבר דן מרידור, יו"ר הסוכנות היהודית לשעבר נתן שרנסקי וחתן אות הנשיא ויו"ר 'למענכם' יוסי ערבליך.

במהלך טיש היארצייט בחצר לעלוב ביתר ראה לייבל'ה את הרבי מעניק בקבוק יין לישראל פוקס מביתר שמקפיד לשתף מדי שבוע את זמני השבת בארץ ובעולם יחד עם קליפ מוזיקלי משובח. 

מנהל פרויקט חונכים ברשת 'בני יוסף' הרב יוסף נאיזוף נצפה בשיחה לבחורים במהלך זיץ' בישיבת הולילנד בירושלים.

לייבל'ה הגיע השבוע לברית לבנו של היניק בנו של המפיק האגדי יעקב חיים מילר. התינוק נקרא 'שמעון' על שם הרשב"י ולא על שם ר' ישעיה'לה, ובשמחה השתתפו המונים. לייבל'ה ראה את עמוד ההוראה הפוסק הגאון רבי נפתלי נוסבוים במזרח בסעודה נערכה בסאטמר. 

סגן השר במשרד התרבות ח"כ יעקב טסלר השתתף בשבע ברכות לראש מועצת קריית יערים. לייבלה ראה לאחרונה את רביץ בלשכתו של סגן השר טסלר שהגיע למען תושבי המועצה. שיהיה במזל טוב.

הזמר החסידי בערי וועבר שהגיע השבוע לוואך נאכט (סעודת ליל הברית בבית היולדת) בארה"ב גילה להפתעתו שי מקורי של אבי הבן לבאי השמחה, טיטולים ארוזים שבתוכם מיני מתיקה | וזה לא הכל, לצד זאת הוצב בר עם קוביות קרמשניט כשבמרכז בקבוק טאלק שדומה באבקתו לאבקת סוכר שעל העוגה

בחתונת בנה של הבוררת הרבנית ברוריה זבולוני, נצפה הזמר שלומי מאיר מרגש ומקפיץ את הקהל. עוד השתתפו, מקהלת מלכות, בנצי קלצקין ותזמורתו של ישראל סוסנה.

פצצת האנרגיה שמוליק קליין מחמם מונעים לקראת חזרת עונת החתונות החסידיות לאחר חג השבועות ומצלם בימים אלה קליפ חדש. מדובר ב'מחרוזת דאנס 2' ו'לייבלה' כמובן קיבל הצצה בשבילכם.  

כבוד! הזמר נותי ליברמן נכנס השבוע לפלייליסט גלגל"צ. יצוין כי אמנים חרדים מצונזרים דרך קבע בתחנה, ואילו נותי, שהוציא רק את סינגל הבכורה שלו זכה למעמד הזה, ברכות!

הזמרים שלומי מאיר ומנדי וייס נמצאים בסגירות אחרונות ללהיט הקיץ שיבצעו יחד בדואט, בלחנו של שלומי מאיר. לייבלה קיבל הצצה מתוך אולפן ההקלטות.

ולפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לרבה הראשי של הממלכה הסעודית הגאון רבי יעקב ישראל הרצוג לרגל שמחת הולדת הבן. ה'שלום זכר' יתקיים בשבת הקרובה בשכונת רמת שלמה בירושלים. 

ברכת מזל טוב לר' שמחה קרקובסקי יו"ר הכנסת אורחים ליז'ענסק ובית התבשיל בבני ברק, לרגל שמחת הולדת נכדו בן לבנו יחידו שמעון משה מרדכי קרקובסקי.

ברכת מזל טוב לחבר מועצת העיר אשדוד יהושע טננהויז לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב למפיק שמחה ברוינר, מאדריכלי ההצלחה של מתחם ההילולא 89 במירון, לרגל שמחת אירוסי בתו. פרויקטור מירון יוסי דייטש הגיע במיוחד אחרי חצות לעיר בית שמש כדי להשתתף בשמחה. 

ברכת מזל טוב לצלם הוידאו המוכשר והוותיק דובי קורלנסקי לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה ומוצלחת. 

לייבל'ה לייבלה יצחק נחשוני רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד