כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

משרד החינוך מציג: 150 אשכנזים וספרדי אחד

בחוברת 'אמונה וגאולה' מופיעים ציטוטי 150 רבנים אשכנזים וספרדי אחד • בן דהאן לפירון: "יש לתת משקל שווה לכל העדות"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

סגן השר לשירותי דת אלי בן דהן, שיגר הערב מכתב חריף לשר החינוך שי פירון בו הוא קובל על העלמת הציבור המזרחי מחוברת הלימוד 'גאולה ואמונה' למבחני הבגרות.

בעקבות העלמת הוגי הדעות והרבנים של יהודי עדות המזרח בתקופות האחרונות מחוברת הלימוד לתלמידי ישראל 'גאולה ואמונה' הנלמדת במסגרת לימודי מחשבת ישראל, שיגר הערב (ב'), סגן השר בן דהן מכתב חריף לשר החינוך שי פירון, ואף המליץ לו על הוגי דעות שראויים להיכנס לספרי הלימוד.

לפי גילוי עמותת 'הדסים' הפועלת נגד אפליית עדות המזרח מתוך כלל חכמי ישראל המוזכרים בחוברת, מופיע רק הרב בן ציון מאיר חי עוזיאל לעומת 160 רבנים יוצאי אשכנז.

״אני מאמין שלכבוד יהיה לך אדוני השר לחשוף את בני הנוער לאוצרות הבלומים של יהדות ספרד שבאופן טבעי תמכה בציונות ובהקמת המדינה ולציין למשל את העובדה כי לעומת חכמי אשכנז, כל הוויכוחים שהיו קיימים אצלה סביב היחס לעלייה לארץ והמפעל הציוני, לא היו קיימים שם".

לדברי סגן השר בן דהן, אצל חכמי ספרד בתקופות האחרונות התמיכה במפעל הציוני הייתה דבר טבעי. "בספר "אתחלתא היא" שחובר על ידי הרב יצחק דדון תוכל למצוא שפע של מידע על חכמי יהדות ספרד לאורך הדורות, אשר תמכו בתהליך הגאולה ובהקמת המדינה, ביניהם גם הרב כלפון הכהן, הרב חיים דוד הלוי מחבר הקיצור שולחן ערוך, הרב יוסף משאש, הרב בן איש חי, הרב מניטו (הרב יהודה ליאון אשכנזי) ועוד רבים".

בסיום מכתבו עוקץ בן דהן את שר החינוך שחרט על דגלו את הסלוגן 'האחר הוא אני' וכתב, "אני סבור כי מסר של אחדות, קרוב לבבות וכיבוד כל אדם באשר הוא מוצאו, מתחיל בנתינת משקל שווה ככל האפשר בלימוד המורשת וההיסטוריה של עמנו".
בן דהאן חוברת ספרדים אשכנזים רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד