כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
גינויים למעשה

עיתונאי הותקף בבני ברק: "בושה וחרפה"

כתב ערוץ 14 עתי שלו הותקף אמש בבני ברק עת שסיקר את מחאת השמאל נגד החרדים בפאתי העיר. הוא לווה על ידי שוטרים למקום מבטחים. הנהלת הערוץ פרסמה תגובה חריפה ודרשה להעמיד לדין את הבריונים האלימים

עיתונאי הותקף בבני ברק: "בושה וחרפה"
עתי שלו צילום: מתוך שידורי ערוץ 14

במהלך ההפגנה בבני ברק אמש (רביעי) הותקף כתב 'ערוץ 14', עתי על ידי מפגינים. כוחות משטרה ליוו אותו מחוץ להפגנה. 'ערוץ 14' פרסם הודעת גינוי וקרא להעמיד לדין את "הבריונים האלימים".

עתי שלו עצמו הגיב בשידור חי כשהוא נסער תוך כדי שהוא מלווה בידי שוטרים אל מחוץ למקום ההפגנה ואמר בין היתר: "עיתונאי שבא לעשות את עבודתו - בסוף מובל ע"י משטרה, בושה וחרפה. אני בא לתת להם את המקום שלהם והם תוקפים אותי", אמר שלו בקול סדוק.

בהודעת הערוץ נכתב: "הנהלת ערוץ עכשיו 14 מגנה בחריפות את האלימות של מפגיני השמאל שתקפו והיכו את כתב הערוץ עתי שלו ואת הצלם אמיל מושאילוב, במהלך סיקור הפגנה הערב בבני ברק".

עוד נכתב: "הצוות שלנו הותקף על ידי עשרות ביריונים מופרעים במקלות, נזרקו לעברם חפצים ונעשה שימוש במגפונים לתוך האוזניים שלהם. האנרכיסטים אף כיתרו את הכתב ואת הצלם ולא איפשרו להם להעביר את הדיווחים מהארוע. האלימות כלפי הצוות שלנו נמשכה כשעתיים וחצי ורק בחסות כוח משטרה הם חולצו מידי מהביריונים".

"לצערנו מראשית המחאה נגד הרפורמה, העיתונאים של ערוץ עכשיו 14 סופגים אלימות ותקיפות בכל פעם שהם מגיעים לסקר אותה. בשעות הקרובות תוגש תלונה במשטרה", הצהירו בהנהלת הערוץ.

לסיום קראו: "אנו דורשים ממפכ"ל המשטרה ומכל רשויות החוק לפעול לאלתר להעמיד לדין את הביריונים האלימים. הנהלת הערוץ מתכוונת להעמיד כבר ממחר בבוקר צוות משפטי שיגיש תביעות אזרחיות כנגד הפורעים שתקפו את הצוות המסור שלנו. ניסיונות ההשתקה האלימה והעבריינית לא ירתיעו אותנו מלבצע את עבודתנו החשובה למען עם ישראל".

ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל פרסם גינוי למעשה בהודעה לתקשורת: "אנו רואים בחומרה ומתנגדים בכל תוקף להתנהגות מפגינים ששיבשו את השידור של כתב ערוץ 14. מצב שבו צוות תקשורת זקוק להגנת המשטרה כדי לבצע את עבודתו אינו מתקבל על הדעת. אנחנו קוראים לכל המפגינים, בעד ונגד, שלא להפריע לתקשורת לעשות את תפקידה במדינה דמוקרטית".

כתב המשטרה של 'הארץ' ג'וש בריינר גינה גם הוא וכתב: "אף עיתונאי לא צריך להרגיש מאויים ולהיות מלווה בשוטרים כשהוא מבצע את עבודתו העיתונאית. מה שהיה הערב עם עתי שלו מערוץ 14 בבני ברק זה פשוט מביש וכל פגיעה באנשי תקשורת ועיתונאים שבאים לעשות את עבודתם היא חמורה, מסוכנת ומיותרת. חלאס עם זה".

הכתב המדיני של חדשות 12, ירון אברהם הגיב הבוקר וגינה את המעשה: "התקיפה של עתי שלו כתב ערוץ 14 היא בדיוק הרגע שבו צריך להניח הכל בצד ולהתקומם על ההתנהגות האלימה והמגעילה שהוא זכה לה רק כי השמיע קול שלא מוצא חן בעיני באי המחאה שם. אין חסינות למחנה אחד על פני מחנה אחר. אם למנהיגי המחאה יש קצת כבוד עצמי הם יגנו את התקיפה הזו - ויפה שעה אחת קודם".

ח"כ חנוך מילביצקי מ'הליכוד' הגיב לתקיפת עיתונאי ערוץ 14 בהפגנת השמאל בבני ברק ואמר: "מתוסכלים מכשלון הפרובוקציה הבזוייה שלהם בבני ברק, עוברים השונאים לאלימות. בידיהם גם דגל ישראל אינו יותר מקרדום להכות בו. ‏דמוקרטים עאלק".

ערוץ 14 תקיפה בבני ברק הפגנה בבני ברק צעדה בבני ברק מפגיני שמאל תקיפת עיתונאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד