א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

דאגה בבלגיה: שר בכיר קורא לאסור את השחיטה

השר לזכויות בעלי החיים, בן ווטיס, מצהיר כי ייתכן וממשלת בלגיה תאסור על השחיטה במהלך השנה הקרובה

שחיטה. צילום: ארכיון פלאש 90
שחיטה. צילום: ארכיון פלאש 90

דאגה בבלגיה: השר לרווחת בעלי החיים בבלגיה, קורא לאסור בחוק על השחיטה ללא המום. השר בן וויטס אמר כי הנושא עומד על סדר יומה של הממשלה ובאם יאושר צפוי להיכנס לתוקף כבר במהלך השנה הקרובה.

ב'ועידת רבני אירופה' הגיבו בצער: "זו מלחמה על חופש הדת הנודדת ממדינה למדינה באירופה ואין לנו כל כוונה להיכנע לה – לפלא הוא כיצד שר בממשלת בלגיה שבה אירע רק לפני כמה חודשים רצח מזעזע של יהודים, מנסה להצר את צעדיה של הקהילה היהודית. האם זו התשובה שלו למעשים האנטישמיים בארצו?.

"מחד ממשלת ליטא אישרה לפני ימים אחדים את השחיטה הכשרה ומאידך שוב אנו עדים ליוזמה לאסור את השחיטה דווקא בבלגיה. אנו פועלים מול השר וויט וממשלת בלגיה ומוסדות האיחוד כדי לבטל את היוזמה המנוגדת לחוקת האיחוד האירופי המחייבת כל מדינה החברה במוסדות האיחוד להעניק חופש דת לאזרחיה".

בשנים האחרונות נאבקו הקהילות היהודיות ביוזמות החקיקה המתרבות נגד השחיטה הכשרה במדינות האיחוד האירופי.

הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה', מסר בתגובה, כי זו סכנה חמורה לחופש הדת בבלגיה שנותנת רוח גבית לאנטישמיות. לדברי הרב מרגולין: "בשנים האחרונות אנו מתמודדים בהצלחה עם ניסיונות דומים לפגיעה ביכולת של קהילות לקיים אורח חיים יהודי. איסור על שחיטה כשרה עומד בסתירה לחוק האירופאי המבטיח את זכותם של ארגונים דתיים לבצע שחיטה בהתאם לאמונתם הדתית, ובכוונתי לדרוש ממשלת בלגיה לספק הבהרות בנושא".

סמנכ"ל 'מרכז רבני אירופה', הרב אריה גולדברג, מסר בתגובה: "דווקא מממשלת בלגיה אנחנו מצפים להדוף כל ניסיון לפגוע בערכי הדת והמסורת מדורי דורות של היהודים. רק לפני מספר חודשים נרצחו יהודים, בגלל היותם יהודים, בפיגוע אנטישמי במוזיאון היהודי. בשם רבני אירופה אנו קוראים לממשלת בלגיה לעצור מיד את הניסיונות לחוקק חוק כזה".
שחיטה אירופה בלגיה הלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד