כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
צפויה משוכה משפטית

אמסלם פעל למנות מנכ"ל שהורשע במספר עבירות

משה סוויסה הורשע בעבירות משמעת במסגרת התמודדות על מכרזים של מערך הכבאות, בו עבד כנציג כבאות ראשי. בנוסף, סויסה הורשע עוד פעמיים, גם כאשר הסתיר מוועדת המכרזים את עבירות המשמעת, וגם כשהודה על קבלת תרומה אסורה בעל ניגוד עניינים 

אמסלם פעל למנות מנכ"ל שהורשע במספר עבירות
דודי אמסלם צילום: Gili Yaari /Flash90

חרף שורת הרשעות משמעותיות נגדו: השר המקשר בין הממשלה לכנסת דודי אמסלם פעל הבוקר (חמישי) במינוי משה סוויסה לתפקיד מנכ״ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי. המשמעות היא שסוויסה יהפוך לאחראי על רשות החברות הממשלתיות. כך דווח בכאן רשת ב'.

במשך שנים רבות עבד סוויסה במערך הכבאות, ואף היה אמור להתמנות לתפקיד נציב כבאות ראשי, אולם ההליכים המשמעתיים מנעו את מינויו לתפקיד.

סוויסה הורשע בנוסף, בעבירות משמעת, אך הוא הסתיר זאת מועדת המכרזים כאשר התמודד במכרזים של מערך הכבאות.

גם על כך הורשע סוויסה בהליך נוסף, בו נקבע כי ״הנאשם כשל כשלון ערכי חרוץ עת לא גילה את עברו המשמעתי שעה שהתמודד על שתי משרות בכירות ביותר ברשות הכבאות״.

עוד נכתב אודותיו כי ״הפסול שדבק במעשי הנאשם הוא ערכי ושורשי, ופגיעתו בטוהר המידות בשירות הציבורי קשה״.

סויסה הורשע שוב לפני שלוש שנים במסגרת הסדר טיעון לאחר שהודה כי קיבל תרומה אסורה שהיה בה משום ניגוד עניינים מובנה וניצול מרות. התרומה, יש לציין, נועדה בעצמה כדי לממן הליך משמעתי אחר נגד סוויסה״.

כעת  השר אמסלם ביקש למנותו לתפקיד מנכ״ל המשרד הממונה על רשות החברות הממשלתיות. צפויה לאמסלם משוכה משפטית לא קלה לשכנע את נציבות שירות המדינה שהמינוי סביר וראוי. השר דודי אמסלם והמנכ״ל המיועד משה סוויסה בחרו שלא להגיב.

דוד אמסלם רשות החברות הממשלתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד