כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תתחיל לפרסם

עוברים לפרונט: טסלה משנה כיוון

עד היום יצרנית המכוניות החשמליות טסלה סלדה מפרסום בכלי התקשורת, אילון מאסק הבוס מוכן לנסות זאת

עוברים לפרונט: טסלה משנה כיוון
רכבי טסלה צילום: טסלה

מייסד טסלה והאיש העשיר בעולם, אילון מאסק שמעולם לא השתמש בפרסום רגיל כדי לשווק את מכוניות טסלה, אמר השבוע לכלי התקשורת בארה"ב כי הוא מוכן לנסות זאת ולבחון האם הפרסומות יניבו תוצאות.

מאסק אמר שזה "אירוני" שמנכ"ל טסלה והבעלים של טוויטר אשר הכנסותיה מתבססות על פרסום הגיע למצב כזה. "מצפים ממני עתה לומר שפרסום הוא אדיר וכי על כולם לעשות זאת" אמר מאסק באסיפת בעלי המניות מוקדם יותר בטקסס. "ננסה מעט פרסום ונראה איך זה הולך".

המהלך הזה מבליט את הניסיונות של טסלה לנטוע בטחון בקרב בעלי המניות לגבי העתיד של יצרנית הרכב בתקופה שבה התחרות מתחזקת, הכלכלה מאטה ו-טסלה נאלצת לקצץ מחירים.

במשך שנים רבות מאסק התנגד להשתמש בכלי הפרסום ואף ציי. ב-2019 כי הוא "שונא פרסומות" וכי "ננצל את התקציב הזה כי ליצור מוצר מנצח".

לצד זאת הוא הודה באסיפת בעלי המניות כי בהחלט ייתכן שלקוחות פונטציאליים רבים לא מודעים למחירים החדשים והנגישים של רכבי טסלה וגם אינם מודעים לפונקציונאליות וליכולות יוצאות הדופן של כלי הרכב שלו.

לאחרונה טסלה הוציאה לכביש את הרכב ה-4 מיליון במספר. אבן הדרך החשובה צויינה במהלך חודש מרץ 2023 רק 7 חודשים אחרי שחלפה ביעף על פני הרכב ה-3 מיליון. עדות ליעילות של מפעלי טסלה החדשים בטקסס, גרמניה וכמובן סין.

זה לקח לטסלה 12 שנים להגיע למיליון המכוניות הראשונות. אולם הודות להשקת הטסלה 3 בשנת 2018, זינק קצב היצור ורק ב-18 חודשים החברה ציינה את הרכב ה-2 מיליון. 11 חודשים חלפו כשהטסלה ה-3 מיליון יצאה לכבישי העולם ועתה רק 7 חודשים עד לרכב ה-4 מיליון. כל זה עדות לנפח היצור הצומח של החברה.

על פי פרסומים בקנדה, יכולת היצור הנוכחית עומדת על כ-142 אלף מכוניות בחודש או 1.7 מיליון יחידות בשנה. לצד הנתונים הנאים האלה, היעד שהציב אילון מאסק בעצמו של 30 מליון מכוניות – מדי שנה – עד שנת 2030, עדיין נראה רחוק. לדבריו החברה צריכה 12 מפעלי Gigafactories כדי להגיע ליעד שאפתני זה.

פרסום טסלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד