כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לא מצחיק

סין קנסה חברה ב-2 מיליון דולר בגלל בדיחה

קומיקאי סיני שסיפר בדיחה במהלך מופע הומור בשבת האחרונה גרם לחברה בה הוא מיוצג לקנס בסך 2 מיליון דולר | האומן לעג לחיילי הצבא הסיני

סין קנסה חברה ב-2 מיליון דולר בגלל בדיחה
חיילי צבא סין צילום: צבא סין

2.13 מיליון דולר קנס הוטלו על חברה שמייצגת אומנים בשל בדיחה שאמר אחד מהאומנים במהלך אירוע בשבת. הבדיחה נאמרה במופע בידור בשבת בבייג'ינג.

במהלך המופע, סיפר הקומיקאי, לי האושי, כי אחד מכלביו היה נוהג לרוץ אחרי סנאים באופן שמזכיר "סגנון עבודה טוב". השימוש במשפט זה מהווה אמירה כנגד צבא סין בשל העובדה שבעבר החיילים היו מכונים באופן הזה במטרה לעודד גיוס לצבא סין.

אחד מהנוכחים העלה את תיאור הבדיחה לרשת החברתית ואמר שהבדיחה לא במקום. תגובת השלטון היתה לפתוח בחקירה באופן מיידית כנגד החברה בה מיוצג השחקן ולהטיל עליה את הקנס הגבוה.

לשכת התרבות הסינית מאשימה שהקומיקאי הפר את הכללים והבדיחה פגעה במורל החברה הסינית. קומיקאים נוספים הוזהרו מפני הטעות הזו ועיתונים ממשלתיים פרסמו הודעות הבהרה כנגד "בדיחות לא ראויות".

החברה בה מיוצג השחקן התנצלה מיידית והודיעה כי היא מתירה את החוזה עימו. השחקן אמר בתגובה להאשמות הקשות: "אני לוקח אחריות מלאה ועוצר את ההופעות בכדי לעשות חשבון נפש עצמי".

סין קנס כבד הומור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד