כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
סערת קרן הארנונה

סמוטריץ' ליועמ"שית: "תגובתך אינה מייצגת, דורש ייצוג עצמאי"

שר האוצר סמוטריץ' דורש מהיועמ"שית לאפשר לו ייצוג עצמאי בעתירת התאחדות התעשיינים נגד החלטת השלטון המקומי לפתוח בשביתה במסגרת המאבק נגד חוק "קרן הארנונה". "תגובתך לעתירת התעשיינים אינה מייצגת את עמדתי", כתב סמוטריץ'

סמוטריץ' ליועמ"שית: "תגובתך אינה מייצגת, דורש ייצוג עצמאי"
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פנה היום (חמישי) ליועמשי"ת גלי בהרב - מיארה בדרישה לייצוג עצמאי בעתירת התאחדות התעשיינים נגד החלטת השלטון המקומי לפתוח בשביתה במסגרת המאבק נגד חוק "קרן הארנונה". 

במכתבו כותב סמוטריץ' ליועמ"שית: "‏קראתי בתדהמה את תגובת "המדינה" שהוצגה אתמול על ידי מחלקת הבג"צים בעתירה ‏שבנדון, שעניינה עתירת התאחדות התעשיינים כנגד החלטת השלטון המקומי להשבית את שירותיו או חלק מהם במסגרת מאבקו נגד חוק "קרן הארנונה" שמקדמת הממשלה.
‏כחלק מחוק ההסדרים".

‏עוד כתב: "מדובר בשביתה פראית ובלתי חוקית, המהווה שימוש לרעה בכח השררה והתנערות ‏מחובתו של השלטון המקומי כלפי תושביו. השביתה פוגעת בציבור, בתעשייה ובכלכלה, ‏ולא ניתן לקבל את היותה כלי לגיטימי במאבק כוחני של קומץ ראשי רשויות נגד מדיניות ‏לגיטימית של השלטון המרכזי. השביתה נוגדת פסיקות קודמות של בית המשפט העליון ‏ולעמדתי היא בלתי חוקית בעליל".

סמוטריץ' מוסיף וטוען: "‏מצופה היה כי כמי שאמונים על ייצוג האינטרסים של המדינה ושל אזרחיה, אינטרסים ‏שרבים מהם נפגעים כתוצאה מהשביתה, לא תשבו על הגדר באיזו תגובה רפת, מגמגמת ‏ומתפתלת אלא תתייצבו איתן עד השביתה ותדרשו את הפסקתה לאלתר.

לדבריו, "‏תגובתכם, שהוגשה על דעת עצמכם ובניגוד גמור לעמדתי כשר האוצר המשיב לעתירה, ללא שנשמעה עמדתי בדיון שקיימתם כפי שלשכת מנכ"ל משרדי ביקשה (עובדה מקוממת. שנודעה לי רק הבוקר), מעבר לכך שאינה מייצגת את עמדתי ואת עמדת הממשלה, עלולה להסב נזק עתידי רב למדינה ולציבור, ככל שתתקבל החלטה שיפוטית שתהווה תקדים ‏שיקבע כי שביתה פרועה כזו היא אמצעי מאבק לגיטימי נגד החלטות הממשלה והכנסת.

‏לא זו אף זו, למרות דרישת לשכת מנכ"ל משרדי מיועמ"ש המשרד, אסי מסינג, כי עמדת המדינה תוצג לנו בטרם תוגש, העמדה הסופית לא הוצגה לנו וקיבלנו אותה בהפתעה ‏לאחר הגשתה.

‏יצוין כי שוחחתי הבוקר עם שר הפנים, הנמנה אף הוא עם המשיבים לעתירה, ולדבריו ‏עמדה זו שהצגתם נוגדת גם את עמדתו ואף הוא לא ראה ולא אישר אותה בטרם הגשתה", כתב.

‏סמוטריץ' תקף: "עו"ד מן השורה שהיה מייצג כך את האינטרסים של הלקוח שלו, נמנע מלהגן עליהם ככל ‏יכולתו ואפילו אינו משתף אותו בגיבושה, היה מועל ללא כל ספק בתפקידו ולא ממשיך ‏בו".

התנהלות זו, והעמדה שהצגתם לא ברור בשם מי, המנוגדת כאמור לעמדתי כמי שצורף‏ כמשיב לעתירה, מעוררת שוב את השאלה את מי בדיוק מייצגת פרקליטות המדינה ‏ובאיזו סמכות היא מייצגת את עצמה בניגוד לעמדת השרים והמשרדים הרלוונטיים.

‏לדבריו, "במבחן התוצאה, שוב לא ניתן לי כשר הממונה יומי בבית המשפט ולא ניתנה לי הזדמנות ‏להציג את עמדתי ולנסות לשכנע בה את בית המשפט ולתרום לתוצאה המשפטית ‏הרצויה. למרבה האבסורד, יומי לא ניתן לי אפילו בדיונים אצלכם במסגרת גיבוש העמדה, משל הייתם אתם "המדינה".

‏לסיום מבקש סמוטריץ': "אשר על כן, אבקשך לאשר לי ללא דיחוי ייצוג עצמי שבאמצעותו תוצג עמדתי השוללת מכל ו‏כל את חוקיותה של השביתה, להודיע על כך בדחיפות לבית המשפט ולבקש כי ‏בית המשפט ימתין עם החלטתו עד לאחר להגשת עמדתי", כתב.

בצלאל סמוטריץ גלי בהרב מיארה עתירה קרן הארנונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד