י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"פגישה מצוינת"

הנשיא לרב הראשי: "אנו מפרידים בין יהדות לציונות"

נשיא תוניסיה נפגש אתמול בארמון הנשיאות עם רבה הראשי של תוניסיה. בפגישה נכחו גם המופתי של תוניסיה וגם ראש הכנסייה הקתולית במדינה. הפגישה מגיעה על רקע ההתקפה בבית הכנסת בג'רבה במהלך הילולת ל"ג בעומר בשבוע שעבר בה נרצחו שני יהודים הי"ד

הנשיא לרב הראשי: "אנו מפרידים בין יהדות לציונות"
הרב הראשי עם נשיא טוניסיה צילום: באדיבות המצלם

נשיא תוניסיה, קייס סעיד, נפגש אתמול (רביעי) בארמון הנשיאות עם רבה הראשי של תוניסיה, הרב חיים ביתאן. בפגישה נכחו גם המופתי של תוניסיה וגם ראש הכנסייה הקתולית במדינה. הפגישה מגיעה ימים ספורים אחרי ההתקפה בבית הכנסת בג'רבה במהלך הילולת ל"ג בעומר בשבוע שעבר בה נרצחו בני הדודים אביאל ובנימין חדד.

בתחילת הפגישה אמר נשיא תוניסיה לרב ביתאן: "שאלוקים ייתן לכולנו בריאות על מנת שנתגבר על כל הקשיים וכדי שנהדוף את כל הפושעים", כך דיווחו רועי קייס וגל שדה ב'כאן חדשות'.

נשיא תוניסיה קייס סעיד גם התייחס גם לסוגיית הנורמליזציה עם ישראל והבהיר זה לא קיים בלקסיקון שלנו: "אנו מפרידים בין יהדות לציונות. האנושות כולה צריכה לדעת שיש לשים קץ לטרגדיה של העם הפלסטיני שמגיע לו לקבל את זכותו על אדמתו ולהקים מדינה שבירתה ירושלים".

נשיא תוניסיה אמר עוד בפגישה כי הוא ציפה לה מאוד כדי להציג לעולם תמונה ברורה: "יש כאן מדינה שנותנת מקום לכלל הדתות. זאת אחת הפגישות החשובות בהיסטוריה שמייצגת סובלנות ודו קיום הקיימים בתוניסיה מזה שנים".

נשיא תוניסיה קייס סעיד אמר כי הוא כינס את הפגישה כדי לדבר על מה שאירע בג'רבה: "מי שארגן והוציא לפועל את המעשה שאף לפגוע בביטחונה ויציבותה של המדינה ולהוביל לפילוג בתוך החברה. המעשה מהווה פגיעה לא רק בתוניסאים, בין אם הם מוסלמים או יהודים, אלא בתוניסיה כולה". נשיא תוניסיה קייס סעיד הוסיף כי "המדינה שלנו חזקה ותישאר כזאת. אנו נטפל בכל אחד שינסה לזרוע זרעי פורענות ופילוג בחברה".

‏הרב של הקהילה היהודית בתוניסיה, חיים ביתאן, אמר כי "זאת הייתה פגישה מצוינת ואנו מקווים שיהודים ימשיכו לחיות בתוניסיה כמו שאר האזרחים".

 

פיגוע טרור אנטישמיות טוניס ג'רבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד