כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הרב הראשי הגיע לבקרו

איראני שובת רעב בדרישה להכניס את משמרות המהפכה לרשימת ארגוני הטרור

רבה הראשי של אוקראינה הרב משה אסמן וחבר בית הנבחרים הבריטי הלורד ביקרו בבית החולים עיתונאי הבריטי - איראני המאושפז זה 13 יום, לאחר שביתת רעב בת 72 יום מול משרד החוץ של בריטניה, בשל דרישתו להכניס את משמרות המהפכה לרשימת ארגוני הטרור

איראני שובת רעב בדרישה להכניס את משמרות המהפכה לרשימת ארגוני הטרור
הלורד פולק והרב אסמן בבית החולים צילום: קרדיט: הרבנות הראשית לאוקראינה

הרב הראשי של אוקראינה משה אסמן וחבר בית הנבחרים הבריטי הלורד סטיוארט פולק, ביקרו בבית החולים את העיתונאי הבריטי - איראני ופעיל זכויות האדם ואהיד בהשתי, המאושפז זה 13 יום, לאחר שביתת רעב בת 72 יום מול משרד החוץ של בריטניה, בשל דרישתו להכניס את משמרות המהפכה האסלאמית של איראן לרשימת ארגוני הטרור.

מחאתו של בהשתי עוררה סולידריות רבה בקרב הציבור וזכתה לגיבוי של יותר מ-120 חברי פרלמנט בריטיים שחתמו על עצומה התומכת בדרישתו. בעצרת שנערכה לאחרונה הביעו את תמיכתם בבהשתי, והדגישו את אחדות הגדולה כיום בעולם המערבי כנגד המשטר האיראני.

הלורד פולק והרב אסמן הביעו תמיכה במאבקו, הקורא לממשלת בריטניה להכיר באיראן כנותנת חסות לטרור, בטענה שאיראן מספקת טכנולוגיית טילים ומל"טים המשמשים לפגיעה באזרחים חפים מפשע באוקראינה. לאיראן ובריטניה יש כיום יחסים דיפלומטים מלאים.

רבה של אוקראינה דרש בשלומו וחיזק אותו על מלחמתו בציר הרשע "כמנהיג דתי, כואב לי לראות אדם נוקט באמצעים כה קיצוניים כדי להילחם על הצדק", אמר הרב אסמן. "מצבו של מר בהשתי הוא תזכורת בולטת למאבקים המתמשכים שרבים מתמודדים עם השאיפה לשלום וביטחון. מאבקו באלימות ובטרור הוא אמיץ וראוי לציון".

לינדזי הויל יו"ר בית הנבחרים הבריטי והרב אסמן

הרב אסמן קרא לממשלת בריטניה לשקול בכובד ראש את דרישותיו של בהשתי. "מצב זה מחייב התייחסות רצינית והידברות. עלינו לזכור ששלום ניתן להשיג רק באמצעות הבנה, כבוד וצדק". עוד הדגיש הרב את חשיבות האחדות העולמית מול הטרור. "המאבק של מר בהשתי אינו שלו בלבד. הוא תזכורת למאבק העולמי באלימות ובטרור. הגיע הזמן שאנחנו, כקהילה עולמית, נעמוד מאוחדים נגד כל צורה של אלימות ונשאף לשלום".

מר בהשתי צייץ לאחר הפגישה בחשבון הטוויטר שלו "היה לנו הרבה על מה לדבר, אנחנו חולקים אויב משותף. אני מצפה להמשך עבודתנו המשותפת כדי לקבוע את משמרות המהפכה כארגון טרור".

משמרות המהפכה איראן הרב משה אסמן בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד