כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בשעה טובה

בתום ספירת הקולות: יש רב למועצה | התוצאות המלאות

בבחירות שנערכו היום לרבנות גן יבנה זכה הרב דוד הכהן | הרב הכהן משמש כרב מחלקת הכשרות בעיר ורב שכונה בעיר קרוב ל-40 שנה 

בתום ספירת הקולות: יש רב למועצה | התוצאות המלאות
הרב דוד הכהן צילום: עמוד הפייסבוק

בבחירות שנערכו היום (חמישי) לרב המועצה גן יבנה גבר הרב דוד הכהן על יתר המועמדים. הרב הכהן זכה לתמיכת 18 מתוך 26 חברי הגוף הבוחר. הרב דוד הכהן המשמש כרב שכונה בגן יבנה במשך 40 שנים.

הרב שלום צוברי קיבל חמישה קולות ובשלש קולות זכה הרב מנשה מלכה, שמשמש רב היישוב 'מלילות'.

הרב דוד הכהן בן ה-63, חיבר את סדרת הספרים המפורסמת 'אור דוד' על התורה. אחיו הגדול הוא רבי שמעון כהן זצ"ל שהיה ממקימי עולם התורה בעיר אשדוד וכמו כן כיהן כראש ישיבת 'תורה אור' וראש מוסדות 'תהילה לדוד'.

הרב דוד הוא בוגר הישיבות 'הנגב' בעיר נתיבות וכן 'בית שמואל' בירושלים ומכהן כרב מחלקת הכשרות בעיר. הוא שותף לפריחתה ושגשוגה הרוחני של גן יבנה מאז תשמ"ג והיה הראשון שהקים את בית ספר תורני לבנים ובנות בגן יבנה וכולל אברכים במסגרת המרכז הרוחני 'ברית שלום'. הוסמך לרבנות על ידי הרבנות הראשית לישראל.

הבחירות לרבנות המועצה מתקיימות לאחר שלפני כשלוש שנים נפטר רבה הנערץ של המועצה, הגאון הרב משולם צוברי זצ"ל, שהיה במשך כמעט 60 שנה רבה של גן יבנה והיה מסור לתושבים ואהוב על כל החוגים והקיבוצים באזור.

שאר הרבנים שהגישו את מועמדותם הם: הרב שלום צוברי, בנו של המרא דאתרא הקודם הרב משולם צוברי זצ"ל,  הרב מנשה מלכה, שמשמש רב היישוב 'מלילות' בשדות נגב וכן היה מועמד לרבנות העיר ירושלים ופרש ברגע האחרון, הרב אברהם קלמנטינובסקי מישיבת 'כרם ביבנה', הרב משה כהן, הרב יוחאי חנסאב, הרב מאיר אור לוי והרב עוזיאל משה ברקוביץ.

מנכ"ל המועצה הדתית 'גן יבנה' הרב ציון כהן, אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': אני מאחל לו הצלחה בכל ליבי. דרך מוצלחת. דרך של עליה ושל הצלחה. ובעזרת ה' בכל אשר יעשה יצליח."

בראש הוועדה לבחירת רב העיר גן יבנה עמד חבר בית הדין הגדול (בדימוס) הרב אליהו היישריק והיו חברים בה הרב שלמה בן עזרא רב המועצה המקומית מבשרת ציון, מר אילן סויסה, מר חיים אדרי, הגב' מיכל שמש, ועו"ד גליה קליין היועצת המשפטית של המשרד לשירותי דת. את הוועדה רכז מר צורי פורת.

עם בחירת הרב הכהן לתפקיד רב העיר, אמר השר לשירותי דת חה"כ הרב מיכאל מלכיאלי: "הרב דוד כהן המכהן כרב שכונה בעיר מזה שנים והיה שותף לבניינה הרוחני של גן יבנה זוכה היום לכהן פאר כרב עיר. לרב העיר תפקיד חשוב ומרכזי בחיי הדת והקהילה. הרב דוד כהן ימשיך את פעילותו לחבר את התושבים לעולמה של תורה וינגיש יהדות מסבירה במאור פנים".

גן יבנה רב העיר רבנות העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד