י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
מוכרחים לעמוד כחומה בצורה

ראש הישיבה על חרם אנג'ל: "אל תפרוש מן הציבור"

החרם על מאפיית אנג'ל ממשיך לצבור תאוצה בציבור החרדי. הגרי"ב שרייבר מגדולי ראשי הישיבות התבטא כי חייבים להמשיל ולא להכנס לריפיון: "יכול להיות שזה יקח אפי לו כמה חודשים, אבל מוכרחים לעמוד כחומה בצורה מול ביזיון כבוד התורה". 'בחדרי חרדים' עם התמליל המלא

ראש הישיבה על חרם אנג'ל: "אל תפרוש מן הציבור"
הגאון רבי ישראל בונים שרייבר צילום: שוקי לרר

הגאון רבי ישראל בונים שרייבר, ראש ישיבת 'נתיב הדעת' ומגדולי ראשי הישיבה התייחס בשיחתו לחרם החרדי על מאפיית אנג'ל לאחר שביזו את הציבור החרדי ובראשם את ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ועד לרגע זה לא התנצלו.

בדבריו אמר הגרי"ב שרייבר: "יש עכשיו התארגנות של הציבור לשם שמים, למען כבוד התורה, שלא לתת יד למבזי התורה. ויש המתרפים בזה. צריך לדעת שלכל יחיד יש כאן כח, וכל יחיד שמתרפה בזה הוא נותן יד למבזי התורה".

הרב שרייבר הסביר עוד: "וגם אם נראה לו שרק הוא עושה כן, שידע שהוא חלק מהציבור, ואל תפרוש מן הציבור. יכול להיות שזה יקח אפי לו כמה חודשים, אבל מוכרחים לעמוד כחומה בצורה מול ביזיון כבוד התורה".

"על כל אדם לעשות חשבון נפשו על כל עסקיו ויידע שגם אם לפעמים נראה לו שהוא כלפי עצמו פטור ויש באמתחתו תירוצים מתירוצים שונים, מכל מקום כעת הוא נמצא בתוך ציבור, והציבור אינו מודע לכל התירוצים שעמו. עליו להזהר שבעתיים בכל מעשה שיעשה היאך האחרים יסתכלו עליו, ורק על פי זה לכלכל את צעדיו, להשפיע אך טוב".

בשיחה לתלמידים אחרי התפילה התבטא  "שמעתי שיש התרופפות בעניין, צריך לדעת שזה לא נושא של פוליטיקה, זה נושא של חילול ה', לחזק ידי מבזי התורה זה חילול ה'. צריך להקפיד על כך מאד, אפילו אם זה יקח כמה חודשים, בשום אופן שלא יהיה בזה ריפיון".

מאפיית אנג'ל הרב שרייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד