י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המשבר לשיא

האיום של סמוטריץ' על נתניהו אם יעביר תקציב נוסף ל'אגודה'

שר האוצר איים בשיחות אם נתניהו כי אם יעביר את הכסף שאגודת ישראל דורשת הוא יתפטר. גם באגודת ישראל העבירו מסרים לנתניהו כי אם המשבר לא ייפתר עד תחילת השבוע הבא, אחד משרי אגודת ישראל יתפטר מהממשלה ויחזור לכנסת

האיום של סמוטריץ' על נתניהו אם יעביר תקציב נוסף ל'אגודה'
ישיבת ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שיגר איום לראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך הישיבות שנערכו במטרה לפתור את דרישות התקצב של אגודת ישראל כי, "אם תעביר את הכסף לאגודת ישראל לא אהיה שר האוצר".

סמוטריץ' חושב בשלב הזה שאין צורך להעביר תקציב נוסף ל'אגודת ישראל', ועל הרקע הזה מגיע האיום הברור שלו לנתניהו. כך דווח ב'כאן חדשות'.

במקביל, בסביבת ראש הממשלה נתניהו הפעילו במהלך השבוע לחצים כבדים על הדרג המקצועי במשרד האוצר בהם הממונה על התקציבים באוצר יוגב גרדוס בדרישה להיוועד עם נציגי אגודת ישראל כשהמטרה היא לבחון את הדרישות שלהם, כאשר נתניהו שוחח בעצמו עם גרדוס.

בתוך כך, גם באגודת ישראל מפעילים לחץ מאוד כבד על נתניהו. במפלגה הבהירו לראש הממשלה כי אם המשבר לא ייפתר עד תחילת השבוע הבא, אחד משרי אגודת ישראל יתפטר מהממשלה ויחזור לכנסת כדי להשיב את הרוב של 4 ח"כים לאגודת ישראל.

מסר דומה הועבר גם ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני.

בישיבת הממשלה השבוע. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

כזכור, שר השיכון, יו"ר אגודת ישראל יצחק גולדקנופף, שלח הבוקר מכתב ליו"ר דגל התורה משה גפני - בו הוא דורש כי עד שלא יסודר התקציב שהובטח בהסכם הקואליציוני, סיעת יהדות התורה כולה תתנגד לתקציב במליאת הכנסת. 

המכתב מגיע אחרי ישיבה שהתקיימה אמש, ובו גפני נדרש להתייצב למאבק ולהשמיע את קולו בנושא.

במכתב נכתב: "במשא ומתן שהתנהל מול סיעת הליכוד דנו במשותף במספר נושאים מרכזיים כמו מעמדם של בני הישיבות, חוק הגיוס שעד כה לא הוסדר, תקציבי הישיבות והכוללים רטרואקטיבית, מוסדות מוכש"ר, מוסדות פטור ותשלומי שכירויות".

עוד נכתב כי "מדובר בהפרה ברורה וכואבת של ההסכם הקואליציוני שנחתם אך לפני מספר חודשים בין יהדות התורה לליכוד. הסכם שאמור להעניק לציבור הבוחרים את מה שהבטחנו להם בערב הבחירות". גולדקנופף ציין כי בכמה נושאים נרשמה הצלחה, אך אין זה מספק עבור יתר הנושאים שלא הושגו.

"אנחנו מתריעים מראש כי אי יישום ההסכם המלא הנוגע לתהליכי הישיבות והכוללים, יפגע חלילה ביכולת הפיננסית של עולם התורה ועלול להשפיע ישירות על מאות אלפי עמלי ולומדי תורה בכוללים ובישיבות. על כן, בקשתנו ודרישתנו הנחרצת שכולנו - סיעת יהדות התורה - לא ניתן ידינו לתקציב כזה", נכתב.

"עד לתיקון המצופה של כלל הסעיפים הנ"ל, הרי שניאלץ להצביע נגד התקציב", הוסיף גולדקנופף. "עלינו להבהיר לראש הממשלה שאין לו מנדט להתעלם מההסכם הקואליציוני".

בצלאל סמוטריץ אגודת ישראל יהדות התורה תקציב המדינה משבר קואליציוני הסכם קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד