כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בעומק הים: שלושה צבי ים צעירים הושבו היום לטבע • צפו

שלושה צבי ים צעירים שהגיעו למרכז ההצלה לצבי ים לאחר שהסתבכו בשקי פלסטיק ונפגעו בגופם, טופלו הייטב והושבו היום לטבע על ידי קיאקיסטים בעלי מוגבלות

בעומק הים: שלושה צבי ים צעירים הושבו היום לטבע • צפו
השבת צבי הים לטבע צילום: עומרי עופר

השבה מרגשת לטבע של שלושה צבי ים צעירים, מתוכם צב ים ירוק נדיר הושבו היום לים במכמורת לאחר שעברו שיקום במרכז הארצי להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים על ידי קיאקיסטים ממועדון סרפסקי ביחד עם עמותת ארז וקבוצת סיסו, לאנשים עם נכויות, מוגבלויות פיסיות ונפשיות.

השבת צבי הים לטבע. צילום: עומרי עופר

השחרור התקיים בעומק הים מול מכמורת, שכן זהו בית הגידול הטבעי שלהם בשלב חיים צעיר זה. צב הים הירוק "נייטרו", הגיע למרכז ההצלה לאחר שנמצא בים מסובך בשק פלסטיק.

צבי הים החומים, "סרילנקה" ו"רוקו", הגיעו למרכז ההצלה, אך סיבת הפגיעה נותרה לא ידועה.

כל הצבים עברו בדיקות רפואיות קפדניות וטיפול מסור ע"י צוות המטפלים והמתנדבים של מרכז ההצלה. כמו כן הם עברו צילום רנטגן אצל ד"ר צחי אייזנברג במרפאת "כל חי".

בשנים האחרונות יש עליה דרסטית במספר צבי הים הצעירים (ירוקים וחומים) המטופלים במרכז ההצלה, בעקבות הסתבכות בשקי פלסטיק (שקי יוטה). לאחר ההסתבכות בשק, כל מאמץ של הצב לשחות או לצלול גורם לחתכים, שברים ונמקים בגפיים, ובסופו של דבר לאובדן שלהן כתוצאה מחיכוך איטי של חוטי הפלסטיק.

הצבים המסובכים סובלים גם מתשישות ומתת תזונה, שכן הם מתקשים לצוד, ולעיתים אף ניזונים מחוטי השק וחומרים צפים אחרים כמו פיסות פלסטיק וחלקיקי מיקרופלסטיק.

אנשים שמוצאים את הצבים המסובכים חשים במצוקתם וממהרים להתיר אותם מן הפסולת, ואף לשחרר אותם בחזרה לים.

אך שימו לב – התרת הפסולת משולה להתרה של חסם עורקים, וגורמת לשחרור נוזלי לימפה, רעלנים ופתוגנים (גורמי תחלואה) למחזור הדם של הצב ואלה עשויים לגרום לזיהום מערכתי, שללא התערבות רפואית, לרוב מסתיים במוות.

בנוסף, הצב נמצא במצב גופני ירוד ואין לשחרר אותו חזרה לים. ולכן, במקרה שמוצאים צב ים מסובך בפסולת, אין להסיר את הפסולת ולא לשחרר את הצב חזרה לים. יש לדווח עליו מייד למוקד של רשות הטבע והגנים.

חוף מכמורת ים צב ים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד