כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ישבו לצידו וספגו

נתניהו עקץ: "להפסיק לאיים, להחרים ולטפס על העצים" | פרוש הגיב

במהלך דבריו הערב בישיבת מרכז הרב התייחס ראש הממשלה נתניהו למשבר הקואליציוני מול אגו"י ועוצמה יהודית וקרא לצדדים: "אין ולא תהיה לנו ממשלה טובה יותר, אז הגיע הזמן להפסיק לאיים, להפסיק להחרים, להפסיק לטפס על העצים" | פרוש הגיב: "אולי מפה תצא הערב הבשורה"

נתניהו עקץ: "להפסיק לאיים, להחרים ולטפס על העצים" | פרוש הגיב
נתניהו במרכז הרב צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (חמישי) בחגיגות יום ירושלים בישיבת מרכז הרב ובמהלך דבריו קרא: "לחבריי בקואליציה אני אומר, אין ולא תהיה לנו ממשלה טובה יותר, אז הגיע הזמן להפסיק לאיים, להפסיק להחרים, להפסיק לטפס על העצים. כולם צריכים לעבוד יחד ולהעביר את התקציב למען העם, למען ארץ ישראל ולמען תורת ישראל".

על הבמה ישבו כל הצדדים במשבר הקואליציוני: השרים איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ' ומאיר פרוש.

דקות אחרי צאתו של נתניהו מהישיבה, עלה שר ירושלים מאיר פרוש לשאת דברים ובסיום דבריו הגיב לנתניהו ואמר: "אכן הממשלה הזו טובה יותר מהרבה ממשלות קודמות שכיהנו כאן בארץ, אבל המחויבות לעולם התורה למסורת ישראל, יהודה שומרון ללא הבדל, צריכה להיות גם במעשים ולא רק בדיבורים, אם אכן כך יהיה, צריך להצביע בעד התקציב. אולי חבריי השרים אולי מפה תצא הערב הבשורה".

יצוין כי גם בכניסתו של ראש הממשלה למעמד וגם בצאתו נרשמה לחיצת יד קרירה בינו לבין השר פרוש, לעומת לחיצות הידיים לשרים סמוטריץ ובן גביר שהיו חמימות ולבביות יותר.

גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, נאם לאחר חצות ליל, בישיבת מרכז הרב והשיב לנתניהו: "ראש הממשלה שאני אוהב אותו מאוד, אמר בנאום שלו דבר חשוב, אל תטפסו על עצים. אדוני ראש הממשלה, סיכולים ממוקדים זה לא עץ, רפורמה משפטית זה לא עץ, ההתיישבות בכל חלקי יו"ש זה לא עץ, פינוי חאן אל אחמר זה לא עץ, לקחת את הטלפונים מהמחבלים בבתי הכלא, זה לא עץ. אנחנו יכולים לעשות את זה בכוח שלנו, יש לנו ממשלת ימין, אסור לנו לפספס".

כזכור, איתמר בן גביר דורש עוד תקציבים למשרד לפיתוח הנגב והגליל שבידי השר יצחק וסרלאוף ממפלגתו 'עוצמה יהודית'. מאידך ב'אגודת ישראל' זועמים על כך שתקציב הישיבות והאברכים לא יינתן רטרואקטיבית מתחילת השנה ודורשים עוד כחצי מיליארד שקלים. בינתיים חברי המפלגה מחרימים את ההצבעות בכנסת. 

הערב דווח כי שרי אגודת ישראל, שר השיכון יצחק גולדקנופף ושר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש מאיימים להתפטר מהממשלה ולשוב לכנסת כדי לסכל את העברת תקציב המדינה, באם דרישתם לא תמולא. מאידך דווח כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' העביר מסר לנתניהו כי אם ייכנע לדרישת החרדים הרי שהוא לא יכהן כשר האוצר. סמוטריץ הכחיש את הדיווח.

בנימין נתניהו ישיבת מרכז הרב יום ירושלים משבר קואליציוני מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד