כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אמיצים

קבוצה של צפון קוריאנים חצתה את הגבול לדרום בסירה

קבוצה של צפון קוריאנים ערקה לדרום, הקבוצה חצתה את הגבול לדרום קוריאה בסירת דייגים, כך אמרו גורמים רשמיים. 34 אנשים ערקו בשנת 2023 עד היום, כך לפי משרד האיחוד הדרום קוריאני

קבוצה של צפון קוריאנים חצתה את הגבול לדרום בסירה
אזרחים בצפון קוריאה צילום: משה שי, פלאש 90

קבוצה של צפון קוריאנים חצתה את קו הגבול הצפוני בסירת דיג וסירת הסיור של חיל הים של דרום קוריאה איתרה את הקבוצה, כך מסרו הרשויות בדרום קוריאה ביום חמישי.

התקרית התרחשה ב-6 במאי ורשויות משרד ההגנה, המודיעין הלאומי ומשרד האיחוד של הקוריאות מסרו כי הממשלה חוקרת את אותם צפון קוריאנים ואינה יכולה לפרסם פרטים כרגע, כך דיווחה רשת ABC.

מספר הצפון קוריאנים הנמלטים לדרום ירד באופן דרמטי מלמעלה מ-1,000 מדי שנה ברוב שנות ה-2000 לכ-100 מאז התפרצות נגיף הקורונה בשנת 2020, כך עולה מנתוני משרד האיחוד.

229 בני אדם ערקו מקוריאה הצפונית לדרום קוריאה ב-2020, אך פחות מ-100 ערקו מקוריאה הצפונית בשנים 2021 ו-2022, כך לפי משרד האיחוד של דרום קוריאה. 34 אנשים ערקו בשנת 2023 עד היום, כך לפי משרד האיחוד.

אחד הגורמים העיקריים שגרמו לירידה במספר העריקים היה סגירת הגבול הצפון קוריאני כדי למנוע את התפשטות הנגיף, מאמצים אחרים כמו הקמפיין של צפון קוריאה לפרסם עד כמה החיים בדרום קוריאה קשים, גם תרמו לירידה.

 

צפון קוריאה דרום קוריאה עריקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד