כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נסראללה מכחיש

קשרים בין חיזבאללה ואיראן לקרטל סמים אירי

קרטל סמים של חיזבאללה משתף פעולה עם קרטלי סמים בקולומביה ובמקסיקו וארגוני פשיעה באיטליה וברוסיה, הקרטל מואשם כי הוא מסייע למימון חיזבאללה. נסראללה הכחיש "אנחנו איננו מבריחים סמים, אנחנו מבריחים נשק"

קשרים בין חיזבאללה ואיראן לקרטל סמים אירי
גבול לבנון צילום: Ayal Margolin/Flash90

העיתון הלונדוני, ה'טיימס' פרסם כתבה מורחבת אודות חקירה שמתנהלת נגד קרטל הסמים הבינלאומי המכונה "קינהאן קרטל" שאותו הקים אזרח אירלנד בשם כריסטי קינהאן בשנות התשעים. על-פי הדיווח, הקרטל, אותו מנהל כריסטי קינהאן לצד בנו דניאל ובן משפחה נוסף בשם כריסטופר ג’יי אר קינהאן, נמצא תחת חקירה אמריקאית על רקע תמיכה באיראן ובחיזבאללה.

הקרטל, המשתף פעולה עם קרטלי סמים בקולומביה ובמקסיקו וארגוני פשיעה באיטליה וברוסיה, מואשם כי הוא מסייע למימון חיזבאללה ולביצוע פעולות טרור בינלאומיות עבור המשטר האיראני, כגון חיסול מתנגדי המשטר. כך דיווח מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

מעורבותו של חיזבאללה לא מפתיעה אף אחד, ב-8 במאי 2023 לפנות בוקר בוצעה תקיפה אווירית על-ידי מטוסי קרב ירדניים, נגד מפעל לייצור הסם הסינתטי קפטגון, או לפי גירסה אחרת מחסן שאוחסנו בתוכו כמויות גדולות של סם זה, בעיירה ח’ראב אלשחם, כחמישה ק"מ מצפון-מערב לדרעא וכקילומטר אחד בלבד מצפון לגבול סוריה-ירדן. על-פי המידע, המפעל או המחסן שימש את אנשי חיזבאללה.

יעד נוסף לתקיפה האווירית היה מבנה בכפר אלשעאב, כ-40 ק"מ מדרום-מזרח לאלסוידאא’ וכ-12 ק"מ מצפון-מערב לגבול סוריה-ירדן, שבו התגורר מרעי אלרמת'אן, ברון הסמים הבולט ביותר בדרום סוריה, העומד בראש רשת להברחת סמים לירדן ולאזור מדינות המפרץ הפרסי והמקורב לחיזבאללה. בתקיפה נהרג אלרמת'אן, שכונה "פבלו אסקובר של אזור הדרום הסורי" על-שם ראש קרטל הסמים הקולומביאני, שפעל בשנות השמונים של המאה הקודמת יחד עם רעייתו וששת ילדיהם.

נסראללה הכחיש בתוקף את ההאשמות שמופנות כלפי חיזבאללה בנוגע למעורבות הארגון בסחר בסם הסינתטי קפטגון ובסמים בכלל, והדגיש כי הדבר נוגד לדת ולמוסר וכי הטענות כי הארגון מעביר כלי נשק ל"אדמות הכבושות"(ישראל), דרך ירדן וסוריה באמצעות מבריחי סמים משוללות בסיס. הוא אף הדגיש כי "אנחנו איננו מבריחים סמים, אנחנו מבריחים נשק". בנוסף ציין כי חיזבאללה מסייע לשלטונות הלבנוניים להתמודד עם חלק מסוחרי הסמים במדינה.

לבנון סוריה אירלנד חיזבאללה הברחת סמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד