כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

אור ירוק מתריעה: בלב תל אביב: הצומת המסוכן ביותר בישראל

צומת הרחובות חיל השריון וקיבוץ גלויות מוגדר על ידי אגף התנועה של משטרת ישראל כצומת המסוכן במדינה. עמותת אור ירוק: "השקעה בתשתיות מוכיחה עצמה בכל פעם מחדש כדרך אפקטיבית וטובה להצלת חיי אדם"

אור ירוק מתריעה: בלב תל אביב: הצומת המסוכן ביותר בישראל


בלב ליבה של העיר תל אביב, נמצא הצומת המסוכן ביותר במדינה, על פי דו"ח שפרסם אגף התנועה של משטרת ישראל. הצומת מהווה עורק ראשי הנכנס לדרומה של העיר מנתיבי איילון, וכן עורק ראשי היוצא מדרום העיר לכיוון נתיבי איילון, ירושלים ותל השומר. הצומת הוא מהעמוסים ביותר במדינת ישראל, ומידי יום עוברים בו כחצי מיליון כלי רכב ועשרות אלפי הולכי רגל שאינם מודעים למסוכנות הצומת.

שילוט דהוי, רמזור שאינו תקין, גופי חשמל המותקנים לרמזור בצורה רשלנית, שילוט מבלבל ומסוכן, מאות תלמידי בי"ס עמל הולץ שאינם מספיקים לחצות את הצומת בזמן הרמזור הירוק ושדה ראיה מוגבל, אלו רק חלק מתכונותיו של הצומת המרכזי ביותר בתל אביב והמסוכן ביותר בישראל. צומת זה מופיע במקום הראשון בדו"ח שהפיץ אגף התנועה במשטרת ישראל עם ציון משוקלל של 150 נקודות. במקום השני בדו"ח נמצא צומת תופיק זיאז בנצרת עם ציון משוקלל של 82 נקודות. פער הנקודות בין שני המקומות הראשונים הוא שמדגיש את רמת המסוכנות בצומת הרחובות חיל השריון וקיבוץ גלויות בתל אביב.

מבדיקה שערכה עמותת אור ירוק, עולות תקלות רבות המצויות בצומת ומסכנות חיי אדם. הגשר הממוקם מעל הצומת, מסתיר את שילוט הדרך לכיוון מזרח ובכך גורם לבלבול בקרב הנהגים שנאלצים לעבור בין חמישה נתיבי תנועה שונים בזמן קצר. כמו כן, קיימות בצומת תחנות אוטובוס רבות לכלל הכיוונים, אך אף אחת מהן אינה כוללת מפרץ עצירה ולכן נהגי האוטובוסים נאלצים לחסום נתיב תחבורה שלם בשעה שהם אוספים ו/או מורידים נוסעים. כל אלו בתוספת השילוט הדהוי ואי תקינות הרמזורים הופכים את הצומת המרכזית ביותר בתל אביב לסכנת נפשות.

ממסקנות עמותת אור ירוק שעלו מבדיקת הצומת, יש לשפר באופן בהול את תשתיות הצומת ולהפחית את מידת הסכנה הכרוכה בכניסה לצומת זה. על עיריית תל אביב יפו להסיר את המפגעים בצומת ולהסדיר את שילוט ההכוונה על הגשר, להביא לידיעת הצוות החינוכי בבית הספר עמל הולץ על הסכנה שבצומת ולבחון את טענת התלמידים על אורך לא מספק של הרמזור להולכי הרגל. בנוסף, על העירייה להסדיר שבילי אופניים באזור הצומת ומפרצי עצירה בתחנות האוטובוס השונות בצומת (בשיתוף עם עיריית חולון). כמו כן, על אגף התנועה לדאוג לצביעת מצלמות המהירות בכתום ואכיפה כנגד רוכבי הדו-גלגלי אשר חוצים צומת דרך מעברי החצייה והמדרכה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אני קורא למשרד התחבורה ולעיריית תל אביב יפו לאמץ את המלצות עמותת אור ירוק, להפוך את ה"צומת האדום" לירוק, ולהציל את חייהם של ישראלים רבים. ההשקעה בתשתיות מוכיחה עצמה בכל פעם מחדש כדרך אפקטיבית וטובה להצלת חיי אדם. יש לשפר בדחיפות את התשתיות בצמתים המסוכנים בישראל בכלל, ובצומת הרחובות קיבוץ גלויות וחיל השריון בתל אביב בפרט".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד