כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בצל המשבר בקואליציה

סקר חדש: האם נתניהו ממשיך להתחזק אחרי מבצע 'מגן וחץ'

כשבוע לאחר סיום מבצע 'מגן וחץ' ובצל המשברים בקואליציה מול 'עוצמה יהודית' ו'אגודת ישראל', סקר חדש שמתפרסם מעלה כי המחנה הממלכתי חוזרת להוביל על הליכוד. גנץ מוביל על נתניהו גם בשאלת ההתאמה | נראה שאפקט המבצע התמוסס די מהר בקרב הציבור הישראלי

נתניהו בישיבת ממשלה
נתניהו בישיבת ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כשבוע לאחר סיומו של מבצע 'מגן וחץ' ובצל המשברים בקואליציה, סקר חדש שמתפרסם הבוקר (שישי) מעלה כי, המחנה הממלכתי חוזרת להוביל על הליכוד בפער של 3 מנדטים. הסקר פורסם ב'מעריב־סופהשבוע', ונערך על ידי מנהל מכון פאנלס פוליטיקס שבהנהלת ד"ר מנחם לזר.

מהסקר עולה בנוסף כי תמונת המצב בין הגושים נשארת כפי שהיא, בעיקר נוכח התחזקות מפלגת הציונות הדתית ב־2 מנדטים, מה שמאזן את ירידת הליכוד. מפלגות העבודה (2%) ובל”ד (1.8%) לא עוברות  את אחוז החסימה גם בסקר זה.

בתשובה לשאלה: אם היו מתקיימות היום בחירות חדשות לכנסת, למי היית מצביע? התשובות היו: המחנה הממלכתי בראשות גנץ, גדעון סער וגדי איזנקוט – 28 מנדטים לעומת 25 בסקר הקודם, הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו עם 25 מנדטים לעומת 27 בסקר הקודם.

יש עתיד בראשות יאיר לפיד עם 16 מנדטים לעומת 17 בסקר הקודם, ש”ס בראשות אריה דרעי עם 9 מנדטים לעומת 10 בסקר הקודם, יהדות התורה בראשות יצחק גולדקופף ומשה גפני כמו בסקר הקודם עם 8 מנדטים.

הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' מתחזקת ל-7 מנדטים לעומת 5 מנדטים בסקר הקודם. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 6 מנדטים כפי הסקר הקודם, חד"ש־תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי עם 6 כפי הסקר הקודם.

מרצ בראשות זהבה גלאון  עם 5 מנדטים לעומת 6 בסקר הקודם, עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר עם 5 מנדטים לעומת 4 בסקר הקודם, ורע"ם בראשות מנסור עבאס עם 5 מנדטים לעומת 4 בסקר הקודם.

תמונת גושים: גוש הימין עם 54 מנדטים מול 60 של גוש המרכז שמאל כשבתווך חד"ש תע"ל עם 6 מנדטים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה יו”ר המחנה הממלכתי ח”כ בני גנץ מוביל על נתניהו עם 42% בסקר הנוכחי, לעומת 41% בסקר שנערך בשבוע שעבר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם 38%, כמו בשבוע שעבר. מפילוח התשובות עולה כי כל מחנה תומך באופן מובהק במועמד שלו. עם זאת, התמיכה בנתניהו מצד מפלגות הקואליציה 72% נמוכה מזו שמקבל גנץ ממצביעי האופוזיציה 85%.

הסיבה היא בעיקר בעיקר כי 13% ממצביעי מפלגות הקואליציה רואים בגנץ מועמד מתאים, לעומת 4% בלבד ממצביעי האופוזיציה, שמעדיפים את נתניהו כראש ממשלה.

סקר מנדטים הליכוד בנימין נתניהו המחנה הממלכתי בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד