כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

במפרץ חיפה: רשת רפאים לכדה ערכי טבע והוצאה מהים

במפרץ חיפה נמצאה רשת רפאים אשר לכדה בתוכה ערכי טבע רבים, בתוכם עשרה צבי ים שנלכדו אף ונמצאו מתים, רשת הרפאים הוצאה מהמים וערכי הטבע הושבו חזרה אל הים

במפרץ חיפה: רשת רפאים לכדה ערכי טבע והוצאה מהים
רשת הרפאים שהוצאה מהים צילום: טינה ברזון, רט''ג

רשת רפאים אשר לכדה ערכי טבע רבים במפרץ חיפה מול חופי הקריות הוצאה מהים.        

בעקבות דיווח של השיטור הימי חיפה, רשת רפאים נטושה מול חופי הקריות הובילה את צוות הפקחים הימי של רשות הטבע והגנים להוצאתה מהים במטרה למנוע מלכודת מוות לערכי טבע נוספים. 

הצוות שהוציא את הרשת מהמים גילה כעשרה צבים מתים שנלכדו ברשתות ולהציל כפן גושמני (מין סרטן ממשפחת הכפניים, לובסטר) ששוחרר הוחזר אל הים, מחבטן אפור זכר גדול (מין דג סחוס ממשפחת הטריגוניים) ודיונון שהוחזרו גם כן.  

פקח היחידה הימית, שי קבסה מסר: "אני מודה ליחידת השיטור הימי חיפה על הדיווח והסיוע בהוצאת הרשת מהים. רשתות הרפאים הן מלכודות מוות לערכי טבע רבים ובעלי חיים מוגנים המסתבכים ברשתות מתים, אני מבקש מכל הדייגים ומהציבור לא להשאיר אחריו רשתות, קרסים ושאר ציוד דייג, במקרה ונתקלתם, בציוד או כל פסולת אחרת שעלולה לסכן את החיים בים אנא דווחו לנו".  

רשות הטבע והגנים פונה לציבור ולדייגים במקרה שיש חשד כי נותר ציוד דיג בים, כגון רשתות, יש לדווח למוקד רט"ג או ישירות לפקח הימי במטרה לסייע בפינוי מפגעים ומניעת פגיעה בחיות בר שלא לצורך.

 

 

מפרץ חיפה רשת טבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד