כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

רגע לפני ההתכה: התכשיטים שבו לניצולת השואה

שוטרי מרחב דן איתרו תכשיטי זהב שנגנבו מביתה של ניצולת שואה המתגוררת ברמת גן רגע לפני שהותכו למטילי זהב

רגע לפני ההתכה: התכשיטים שבו לניצולת השואה

במשך עשרות שנים ענדה קשישה (82) תושבת רמת גן טבעת על אצבעה. הטבעת שנמסרה לה על ידי אמה רגע לפני שנפטרה בזמן שהייתה ילדה שרדה ביחד עמה את השואה והימים הקשים בהם שהתה באחד הגטאות. לפני כשבוע כשביקשה להביט בטבעת פתחה את אחת המגירות בביתה וגילתה כי נעלמה. שוטרי מרחב דן איתרו את הטבעת רגע לפני שהותכה.

בימים האחרונים פעלו שוטרי מרחב דן בניסיון לאתר מספר תכשיטי זהב שנגנבו מביתה של קשישה, שורדת שואה המתגוררת ברמת גן. הקשישה שהתלוננה לפני כשבוע בפני פקד דרור מימון ממחלק הפשעים של המרחב ציינה בפניו כי נגנבו ממנה שלוש טבעות וכן שרשרת ותליון, לדבריה אחת הטבעות נמסרה לה על ידי אמה בילדותה רגע לפני שנפטרה וזו ליוותה אותה בתקופת השואה ואף שרדה את הימים הקשים בגטו כשהיא מחביאה אותה.

את החקירה ניהל רס"מ שלומי בהט שחשד בצעירה שהציע את עזרתה לקשישה בעבודות ניקיון הבית. תחילה כשל הניסיון לאתרה וזאת לאחר שהתברר כי העניקה את שירותיה פעם אחת וגם אז מסרה פרטים כוזבים לקשישה. בשלב זה נשלחו לוחמי היס"מ של המרחב לחפש את הצעירה ברחבי העיר וזו אותרה בתחילת השבוע ועוכבה לחקירה. תחילה הכחישה את המיוחס לה אך לאחר מספר פעולות חקירה נשברה וסיפרה כי מכרה את התכשיטים לאחת החנויות בעיר תמורת כמה אלפי שקלים.

כבר באותו ערב מיהרו פקד מימון ורס"מ בהט לחנות אך המוכר סיפר להם כי לצערו הרב שלח את התכשיטים להתכה והוסיף כי במידה והמזל יאיר להם פנים אלה טרם הותכו מאחר והנוהל מחייב המתנה של מספר ימים במידה והלקוח מתחרט.

אתמול בבוקר התקשר בעל החנות לשוטרים וסיפר להם כי התכשיטים בידיו ובכוונתו למסור אותם לידיהם. היום בצהריים הגיע רס"מ בהט לביתה של הקשישה ומסר לה את התכשיטים.
תכשיטים שואה גניבה משטרה חנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד