כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ארה"ב בספק

"מנהיג אל-קאעידה" שחוסל בסוריה היה רועה צאן?

גורמים אמריקאים חזרו בהם מן ההצהרות הקודמות לפיהן תקיפת מל"ט חיסלה מנהיג בכיר של אל-קאעידה בסוריה. כעת יש ספק בתוך הפנטגון לגבי מי נהרג, כך מסרו שני גורמי הגנה אמריקאים

אילוסטרציה
אילוסטרציה

ה'וושינגטון פוסט' חשף כי ממשל ביידן הרג רועה צאן סורי ואב ל-10 ילדים, בטענה כי הוא מנהיג אל-קאעידה. לוטפי חסן מיסטו, בן 56, נהרג בשוגג ב-3 במאי בתקיפת מל"ט. מסתבר כי האיש חי לו בשקט בעיירה בצפון מערב סוריה, כך לפי אחיו, בנו ושישה אחרים שהכירו אותו. הם תיארו אדם אדיב ועובד קשה ש"כל חייו עברו עליו עם קשיים".

המבצע היה בפיקוח של פיקוד מרכז ארה"ב, שטען שעות לאחר התקיפה, מבלי להביא ראיות כלשהן או לנקוב בשמו של החשוד, כי מל"ט פגע ב"מנהיג בכיר של אל-קאעידה". אבל כעת יש ספק בתוך הפנטגון לגבי מי נהרג, כך מסרו שני גורמי הגנה אמריקאים ל"וושינגטון פוסט".

"אנחנו כבר לא בטוחים שהרגנו בכיר באל קאעידה", אמר אחד הבכירים. השני, שהציע דעה שונה במקצת, אמר "למרות שאנו מאמינים שהתקיפה לא הרגה את המטרה המקורית, אנו מאמינים שהאדם הזה שייך אל-קאעידה". שניהם דיברו בעילום שם כדי לדון בקביעות ראשוניות של חקירה מתמשכת של האירוע.

מערכת העיתון מסרה לארבעה מומחי טרור פרטים על מיסטו והיכן הוא גר, הם התבקשו לבדוק ברשתות הפופולריות בקרב ג'יהאדיסטים לאחר החיסול על כל דיבור על הירי. אף אחד לא מצא אסמכתאות המצביעות על מיסטו שהוא מזוהה עם קבוצת טרור. וכל אחד מהם אמר שזה יהיה מאוד חריג שאל-קאעידה במיוחד מנהיג בכיר, יפעל ליד האזור, שנשלט על ידי קבוצה יריבה שהתפצלה מהארגון לפני שנים ורואה כעת את אל-קאעידה כיריב.

 

 

 

 

אל קאעידה ארה''ב סוריה וושינגטון פוסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד