י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

טוב שנזכרו: הותיקן תרם 100 אלף יורו לאושוויץ

"הסכום צנוע כל כך בשל האפשרויות הצנועות של הותיקן. עם זאת, הוא ביטוי של תמיכה מלאה בפרוייקט של עמותת המוזיאון"

צילום: ישראל ברדוגו
צילום: ישראל ברדוגו

באיחור של 70 שנה, הותיקן נרתם לשימור מחנה ההשמדה לשעבר אושוויץ-בירקנאו.

דובר מוזיאון אושוויץ-בירקנאו הודיע כי הותיקן החליט לתרום סכום של מאה אלף יורו לעמותת מוזיאון אושוויץ-בירקנאו שהוקמה לפני מספר שנים במטרה לגייס סכום של 120 מיליון יורו שיוקדשו לשימור המחנה.

בשנים האחרונות, בעקבות גשמים עזים שפקדו את אזור העיר אושוויצ'ים בה נמצא מחנה ההשמדה לשעבר, נמצאים ביתנים רבים במחנה בסכנת קריסה ואנשי המוזיאון חוששים כי חלק גדול מהמוצגים ההיסטוריים במוזיאון עלולים להינזק בצורה קשה.

"בהתחשב במטרה החשובה של עמותת אושוויץ-בירקנאו והתמיכה אותה היא קיבלה מממשלת פולין, התקבלה ההחלטה להעביר תרומה בסך 100 אלף יורו. הסכום הוא צנוע כל כך בשל האפשרויות הצנועות של הותיקן. עם זאת, הוא ביטוי של תמיכה מלאה בפרוייקט של עמותת מוזיאון אושוויץ-בירקנאו", מסר הקרדינל פייטרו פרולין, מזכיר מדינת הותיקן.

מנהל מוזיאון אושוויץ-בירקנאו, ד"ר פיוטר ציווינסקי, המשמש גם כנשיא עמותת אושוויץ-בירקנאו, אמר כי תמיכת הותיקן במאמצי שימור המחנה היא חשובה מאוד ובעלת משמעות רבה. "תרומת הותיקן מבטאת אמונה עמוקה בתפקיד החשוב שיש לאדם בן זמננו לחוות את הביקור באושוויץ. אני רואה תקווה בכך שההתבוננות שלנו אל העבר תביא לנו הוראות ברורות של אתיקה לעתיד", אמר ציווינסקי.

הותיקן היא המדינה ה-31 שנרתמת למאמצי השימור של אושוויץ-בירקנאו. עד היום הצליחו אנשי העמותה לגייס התחייבויות ממדינות שונות בעולם בסכום של 102 מיליון יורו, מתוכם 67 מיליוו יורו שכבר הופקדו בחשבון הבנק של העמותה. יותר מחצי מהסכום, 60 מיליון יורו, נתרמו על ידי ממשלת גרמניה.
ותיקן אושוויץ תרומה שיפוץ השמדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד