כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
החדה ביותר בשנים האחרונות

בשנה הבאה: זינוק דרמטי במחירי הארנונה

אחרי שההבטחה של ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ' להקפיא את עליית מחירי הארנונה השנה לא קוימה, התאחדות התעשיינים צופה כי בשנה הבאה תחול ההתייקרות החדה ביותר בארנונה בשנים האחרונות

בשנה הבאה: זינוק דרמטי במחירי הארנונה
אילוסטרציה צילום: pixabay

בחודש ינואר האחרון, בראשית השנה, הבטיחו ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ' להקפיא את עליית מחירי הארנונה השנה, אך זה לא קרה. בשנה הבאה כבר צפויה להיות ההתייקרות החדה ביותר בארנונה בשנים האחרונות, כך מפרסם גל חן ב"תוכנית חיסכון".

התייקרות הארנונה נקבעת בכל שנה בסוף חודש אפריל, וכעת ניתן כבר לחשב בכמה היא תתייקר בשנה הבאה. מנתונים שחישבו התאחדות התעשיינים מדובר על התייקרות של 2.7%.

לשם השוואה, בשנת 2021 עלתה הארנונה ב-1.1%, בשנת 2022 היא עלתה בכמעט 2% - ולאחר מכן ב-1.4%. ההתייקרות הצפויה בשנה הבאה היא החדה ביותר של הארנונה ב-4 השנים האחרונות.

נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר, התייחס לכך: "זה הזמן שראש הממשלה ושר האוצר יקיימו את ההבטחות שלהם לעצור את מחוללי האינפלציה ולהודיע כבר עכשיו שבהוראת שעה העלייה הצפויה בשנת 2024 מבוטלת – ליצור ודאות וליצור רגיעה בשוק, ככה מורידים יוקר מחיה".

לפי התוכנית שהציגו נתניהו וסמוטריץ' בתחילת השנה, העלייה בתעריפי הארנונה למגורים בגובה 1.37%, שנכנסה לתוקף בחודש ינואר 2023, תוקפא. כתוצאה מכך, הבטיחו שצפויים להיחסך כ-70 שקל בשנה בממוצע למשק בית. נתניהו אמר אז: "אנחנו לא משתגעים, אנחנו עושים צעדים קצובים בזמן. בין הצעדים: הקפאת הארנונה. אנחנו במקביל עובדים עם צוותים משותפים במשרד רה"מ, משרד האוצר ומשרד הכלכלה על תכניות נוספות".

ארנונה התייקרות עליית מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד