ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
סערה במערכת הפוליטית

נתניהו מגנה את דברי ההסתה: "אמירה מכוערת"

סערה במערכת הפוליטית בעקבות דברי ההסתה החמורים של אשת התקשורת גלית גוטמן. נתניהו: מגנה את האמירה המכוערת והמסיתה שמזכירה אמירות אפילות". לוין: "מגנה בכל לשון את ההתבטאויות המסיתות והחמורות כנגד הציבור החרדי, שאנו עדים להן בימים האחרונים". במקביל, יו"ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ יצחק קרויזר פנה בתלונה לרשות השנייה נגד אשת התקשורת גלית גוטמן על דבריה

נתניהו מגנה את דברי ההסתה: "אמירה מכוערת"
נתניהו במרכז הרב צילום: גרובייס הפקות

במערכת הפוליטית מגנים ומביעים זעזוע מדברי ההסתה החמורים של אשת התקשורת גלית גוטמן אשר אמרה בתוכניתה בקשת בהתייחסה לסוגיית הכספים הקואליציוניים וסאגת קרן הארנונה כי החרדים "מוצצים לנו את הדם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "אני מגנה את האמירה המכוערת והמסיתה של גלית גוטמן נגד הציבור החרדי בישראל, שמזכירה אמירות אפילות שהופנו נגד בני עמנו בעבר. אין לכך שום מקום — כל ישראל אחים!".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין: "אני מגנה בכל לשון את ההתבטאויות המסיתות והחמורות כנגד הציבור החרדי, שאנו עדים להן בימים האחרונים. השנאה וההסתה נגד ציבורים שלמים בישראל חייבת להיפסק מיד. אחים אנחנו!".

שר החוץ אלי כהן הגיב: "ההסתה המסוכנת של לפיד נגד החרדים מחלחלת לתקשורת ולרחוב והתוצאות שלה כבר ניכרות בשטח. בואו נעצור לפני שיהיה מאוחר!".

כהן הוסיף: "החרדים הם אחים שלנו, הם חלק מהמדינה ואני קורא לגלית להתנצל על דבריה החמורים. כדאי לזכור שכולנו עם אחד".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "‏אחינו החרדים הם "מוצצי דם"? השתגענו? גלית גוטמן מסיתה באנטישמיות ששימשה כל השנים לרצח ורדיפת יהודים. בושה!".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר הגיב: "‏האמירות הקשות כלפי אחינו החרדים כואבות לי, כיהודי וכישראלי. אין מקום לשיח מהסוג הזה בשום אופן. עם אחד אנחנו. חרדים, דתיים וחילונים- יהודים".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב הגיבה: "תתביישי לך גלית גוטמן. אין מקום במדינת ישראל לדברי בלע ואמירות אנטישמיות ששייכות לצוררים של עמנו. תתנצלי או תפרשי די להסתה".

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת הגיב: "אני מגנה בתוקף את השיח המתלהם והאמירות המכלילות והפוגעניות נגד הציבור החרדי. אין מקום לאמירות מהסוג הזה נגד ציבור שלם. לצד המחלוקות הפוליטיות, עלינו לזכור תמיד שכולנו אחים וכולנו יהודים".

במקביל, יו"ר סיעת 'עוצמה יהודית' ח"כ יצחק קרויזר פנה לרשות השנייה והגיש תלונה על האמירה המבישה והמסיתה הזו וכתב: "חופש הביטוי הוא לא חופש ההסתה, האמירה של גלית גוטמן בשידור חי היא אמירה מכלילה, גזענית ומתנשאת שראוי שהיתה לא נאמרת כלל".

עוד הוסיף קרויזר: "במדינה מתוקנת אין מקום להשמיץ אף מיעוט ואף אוכלוסייה, מותר להתווכח אסור לשנוא ולהסית".

לסיום דבריו אמר קרויזר: "אני קורא לגלית להתעשת ולחזור בה מהאמירה הקשה ולהתנצל בפני הציבור החרדי שאותו היא הכפישה".

ח"כ אתי חוה עטיה (הליכוד) אמרה בתגובה להתבטאות המסיתה של גלית גוטמן בערוץ 12: "במשך כל שנות עבודתי הציבורית, לא זכור לי שנתקלתי באמירה מזעזעת כמו זו. בערוץ שמכבד את עצמו אסור לתת מקום לאמירות מסיתות ומפלגות כאלו".

עטיה הוסיפה: "אני קוראת לערוץ 12 כמצופה לקרוא לה לסדר. ולהבהיר נחרצות כי אין מקום לדברי בלע והסתה כאלו לא כנגד חרדים ואף קבוצה אחרת! הם בגדר גזענות וצריכה להיות ענישה על כך בהתאם".

ח"כ אוהד טל מהציונות הדתית אמר בתגובה לדברי ההסתה של גלית גוטמן: "‏מזועזע מהאמירה הקשה נגד המגזר החרדי. צריכים לומר את האמת - אם תחליפו את המילה 'חרדים' ב'יהודים' קיבלתם אמירה אנטישמית פר אקסלנס".

טל הוסיף: "שואל את עצמי איך הגענו למצב שחוסר היכרות כה עמוק מייצר שנאה כה קשה בין חלקי החברה. זו מציאות שחייבים לשנות".

יו"ר ועדת הכלכלה, ח״כ דוד ביטן הגיב: "אמירות בסגנון אנטישמי שנאמרו על ידי גלית גוטמן לא יכולות לעבור בשקט. עליה להתנצל מיד או להיות מושעית לאלתר".

הסתה נגד חרדים בנימין נתניהו אלי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד