כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נתניהו מוביל מול גנץ

סקר: מה חושב הציבור הישראלי על גיוס חרדים וקרן הארנונה?

מסקר חדש עולה כי ראש הממשלה נתניהו שב להוביל על יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה. הפער בין נתניהו ללפיד גדול עוד יותר | מה חושב הציבור הישראלי על סוגיית גיוס חרדים לצה"ל, על חוק הארנונה וסאגת הכספים הקואליציוניים? כל הפרטים

סקר: מה חושב הציבור הישראלי על גיוס חרדים וקרן הארנונה?
בני גנץ / בנימין נתניהו צילום: אבשלום ששוני/יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו שב ומוביל בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה על יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. כך על פי סקר מכון מדגם בשיתוף ipanel שפרסמנו בחדשות 12.

מהסקר עולה כי 39% ממשתתפי הסקר השיבו כי ראש הממשלה נתניהו הוא המתאים ביותר לתפקיד, זאת לעומת 36% שתומכים בבני גנץ.

הפער גדל עוד כאשר נתניהו מתמודד מול לפיד. במקרה כזה, 42% חושבים שנתניהו המתאים ביותר לתפקיד, ורק 27% סבורים שלפיד.

בנוסף עולה מהסקר כי רוב מוחץ של 63% מהנשאלים סבורים כי "נתניהו והליכוד נכנעו לחרדים", זאת לעומת 30% שלא היו מוכנים להסכים על המשפט.

ברקע חוק הגיוס נשאלו משתתפי הסקר מה הם חושבים על פטור לחרדים; מתוך כלל הנשאלים - רוב של 65% סבורים כי החרדים צריכים להתגייס לצה"ל, לעומת 22% בלבד שחושבים כי החרדים צריכים לשמור על המדינה באמצעות לימוד תורה. 

הפער מצטמצם בקרב מצביעי גוש נתניהו כאשר 42% סבורים שלימוד תורה שומר על המדינה ולכן מי שלומד תורה לא צריך לשרת בצה"ל, 45% מאמינים שהחרדים צריכים לשרת כמו כולם.

על השאלה "אם ללפיד וגנץ הייתה אפשרות להקים ממשלה עם החרדים, האם לדעתך הם היו מעבירים את אותם כספים למגזר החרדי?" –34% השיבו כי הכספים היו עוברים למגזר החרדי, בעוד 49% חשבו כי גנץ ולפיד לא היו מעבירים סכומים כאלה.

על חוק קרן הארנונה השיבו – 46% כי הם מתנגדים, לעומת 39% שתומכים. עם זאת, כאשר אותה שאלה נשאלה רק בקרב מצביעי גוש נתניהו – הרוב התהפך: 58% תומכים במהלך, ורק 27% מתנגדים לו.

סקר בנימין נתניהו בני גנץ קרן הארנונה חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד