כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ממשה עד משה לא קם כמשה

סיום הרמב"ם נערך בקהיר ובאלכסנדריה שבמצרים

סיום הרמב"ם נערך במצרים, היכן שהתגורר הרמב"ם. הסיום נערך ביום רביעי האחרון בראשות י הרב הגדול רבי אברהם דיין שליט"א רבה של אלכסנדריה, לשעבר רב במצרים והיום באיטליה. "ממשה עד משה לא קם כמשה

סיום הרמב"ם נערך בקהיר ובאלכסנדריה שבמצרים
סיום הרמב"ם במצרים צילום: באדיבות המצלם

ביום רביעי האחרון התקיים סיום הרמב"ם במצרים, בראשות הרב אברהם דיין שליט"א רבה האחרון של אלכסנדריה וחבר איחוד הרבנים במדינות האיסלאם, היום מכהן כרב באיטליה. באירוע השתתפה גם שגרירת ישראל במצרים אמירה אורון.

באירוע היו גם הרב יוסף נפוסי שליט"א שכיהן כרב העיר אלכסנדריה בעבר. היו גם רבני חב"ד מאיטליה ומצרפת, הקבוצה ביקרה גם בבית העלמין היהודי בקהיר ובאלכסנדריה.

בהודעה מטעם איחוד הרבנים במדינות האיסלם, נכתב: "כבוד הרבנים הגאונים שליט"א המתאספים למסיבה לגמרה של תורה, סיום הרמב"ם במצרים יע"א בראשות ידידנו הרב הגדול רבי אברהם דיין שליט"א רבה של אלכסנדריה, ממשה עד משה לא קם כמשה".

משה רבנו ע"ה נולד במצרים, ורבנו רבי משה בן מימון תורתו התגלתה במצרים ובאור תורתו האיר את העולם כולו. "התאספותכם במקומות קדושים אלו, בהם במשך שנים רבות וארוכות למדו והתפללו יהודי קהילת קודש מצרים, מאז ימיו של הרמב"ם ועד היום הזה: בית הכנסת שער השמים בקהיר ובבית הכנסת אליהו הנביא באלכסנדריה - לציון סיום לימוד ספר משנה תורה, יד החזקה, שחיבר הרמב"ם חיבור שמקיף את כל התורה כולה, מתוך מסלול לימוד שמאחד את כל עם ישראל בכל מקום שהם - התאחדות שעל ידי לימוד התורה, כי היא חיינו ואורך ימינו - מהווה ציון דרך היסטורי שמציין את המשכיות הקהילה העתיקה והמכובדת של יהודי מצרים".

עוד נאמר: "כולנו תפילה ותקווה לחיזוק הקהילה היהודית במצרים, ושנזכה לעלות לציון ברינה בביאת גואל צדק במהרה, בשם זקני הרבנים הגאונים שליט"א חברי מועצת הנשיאות והרבנים חברי איחוד הרבנים במדינות האיסלאם, השוכנים במדינות: אלבניה, אוזבקיסטן, אזרבייג'ן, איראן, קזחסטן, קירגיסטן, קוסובו, מרוקו, ניגריה, תוניסיה, טורקיה, חוף השנהב, מרכז אפריקה, איחוד האמירויות, אוגנדה ואוזבקיסטן, וכן אלו שגרים ברפובליקות של טטרסטאן, בשקורטוסטן וצפון קפריסין".

הרב מנחם מנדל חיטריק יו"ר איחוד הרבנים - טורקיה.

חברי ועד הפועל: הרב ישראל אוזן - ניגריה, הרב חיים הלל אזימוב - צפון קפריסין, הרב לוי באנון - מרוקו, הרב לוי דוכמן - איחוד האמירויות, הרב ישעיה כהן - קזחסטן, הרב שניאור סגל – אזרבייג'ן.

רמב''ם מצרים הרב מנחם מנדל חיטריק אלכסנדריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד