ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
התייחס להיחלשות בסקרים

לפיד תוקף את התקציב: "מכירת חיסול של כל מה שנכון"

ראש האופוזיציה התייחס לתקציב במקדמת הממשלה ואמר: "לוקחים את הכסף שלנו ומשתמשים בו כדי להרוס את עתיד ילדנו". לפיד הוסיף: "מציע לכל אדם שחושש לשלום עצמו לא לקרוא את תקציב המדינה". על היחלשות מפלגתו בסקרים אמר: "כשיגיעו הבחירות נשחק קשוח ונחזיר את כל המנדטים"

לפיד תוקף את התקציב: "מכירת חיסול של כל מה שנכון"
ראש האופוזיציה יאיר לפיד צילום: עוז שכטר

ברקע ירידת הסקרים של מפלגתו, ראש האופוזיציה יאיר לפיד התראיין הערב (מוצ"ש) ותקף את התקציב שמקדמת הממשלה: "זו מכירת חיסול של כל מה שנכון לכלכלה לחברה הישראלית - מה שמבטיח את עתידנו".

לפיד הוסיף: "אני מציע לכל אדם שחושש לשלום עצמו לא לקרוא את תקציב המדינה".

לדבריו, "לוקחים את הכסף שלנו ומשתמשים בו כדי להרוס את עתיד ילדנו, המדינה בטווח הארוך לא תשרוד את זה. ישלמו מיליארדים על מיליארדים לציבור הולך וגדל כדי שהם לא ילמדו לימודי מתמטיקה, אנגלית ומחשבים ולא יעבדו – הילדים שלנו יצטרכו לפרנס ילדים שלא עובדים".

עוד אמר לפיד: "מה שעושים עכשיו עם התקציב זה אסון. לוקחים 14 מיליארד שקלים כדי שאוכלוסייה שלמה לא תעבוד אבל לא מצאו 3 מיליון שקלים ל'כנפיים של קרמבו'. מוצאים 287 להזיות הגזעניות של אבי מעוז אבל לא מוצאים כסף לחינוך, לכלכלה ולתחבורה - זה אסון לכלכלה הישראלית".

לפיד התייחס לירידת המנדטים של יש עתיד ואמר: "כשיגיעו הבחירות נשחק קשוח ונחזיר את כל המנדטים". על שותפו לשעבר בני גנץ, שמתחזק על חשבונו בסקרים האחרונים, כולל במידת ההתאמה לראשות הממשלה אמר שהוא "אחלה בן אדם".

לפיד הבהיר כי הוא מתייחס ברצינות לטענות שהשיחות בבית הנשיא נועדו לסיים את המחאה: "אנחנו משגיחים מהבוקר עד הערב בשבע עיניים שאין פה הונאה. הרגע שבו נבין אם יש רצינות ב-15 ביולי בבחירת הוועדה לבחירת שופטים. אם תיבחר ועדה ותנוהל כמו פעם ועל פי הכללים המקובלים שבו הממשלה לא יכולה לבחור שופטים נדע שזו לא רמייה".

לטענתו: "זו תמיד בעיה לעסוק עסקים עם נתניהו, יש פה בעיית אמון".

לפיד הביע בנוסף "דאגה רבה" ליחסים עם האמריקנים. לדבריו, "אנחנו מאבדים את הקונגרס. לא היה מצב שראש ממשלה ישראלי כל כך הרבה זמן לא מוזמן לבית הלבן. אנחנו מאבדים את הברית עם ארצות הברית. אם לא נהיה דמוקרטיה מתוקנת - לא תהיה לנו ארצות הברית".

 

תקציב המדינה יאיר לפיד ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד