כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
סמוטריץ' בירך

לאחר חתימת אלוף הפיקוד: ישראלים רשאים לשהות בחומש

אלוף פיקוד מרכז חתם על הצו שמאפשר לישראלים לעלות לחומש שבצפון השומרון. המשמעות: ישראלים יוכלו באופן רשמי לעלות בחזרה ליישוב. סמוטריץ': "הבטחנו להסדיר ואנחנו מקיימים"

לאחר חתימת אלוף הפיקוד: ישראלים רשאים לשהות בחומש
חומש צילום: נאסר אישתיה/פלאש90

אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס חתם על הצו שמאפשר לישראלים לעלות לחומש שבצפון השומרון. 

משמעות החתימה היא, שכעת ישראלים יוכלו באופן רשמי לעלות בחזרה ליישוב שפונה לפני קרוב ל-18 שנה, וסופו של התהליך שתחילתו בביטול חוק ההתנתקות בכנסת.

מאז ביטול החוק עבדו בפיקוד מרכז על גיבוש התוכניות שיאפשרו לישראלים לשהות בחומש באופן חוקי, וכעת באופן רשמי זה יוצא לפועל.

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' בירך: "הבטחנו להסדיר את המשך לימוד התורה בישיבה בחומש ואנחנו מקיימים".

לדבריו, "בהמשך לביטול חוק ההתנתקות בכנסת חתם אלוף הפיקוד על צו מקביל לביטול איסור השהיה בחומש ועל צירוף הישוב לשטחה של מוא"ז שומרון לצורך תכנון מחודש של הישיבה. תודה לשר הביטחון יואב גלנט על שיתוף הפעולה להסדרת הישיבה".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר בתגובה על חתימת אלוף הפיקוד על הצו המאפשר לישראלים לשהות בחומש: "זהו יום חג. יום חשוב בהיסטוריה של מדינת ישראל. יום בו נעשה צדק היסטורי לאחת העוולות הגדולות שנעשו במדינה הזו לארץ ישראל ולאזרחים ישראלים.

אני מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו, את שר הבטחון יואב גלנט ואת הממשלה הזו על המהלך האמיץ והחשוב הזה שעוד יירשם בספרי ההיסטוריה של מדינת ישראל, מהלך של מנהיגים שהעזו לשנות את המציאות ולתקן. פנינו לעתיד: להתיישבות, לבנייה ולהפרחת השממה שנכפתה עלינו".

עוד הוסיף דגן: "נשבעתי במהלך הגירוש שכל עוד נשמה באפי, אני אפעל כדי לחזור. מתוך הטראומה הזו אנחנו פעלנו ופועלים. יש לי חוב מוסרי להקים את היישובים האלו מחדש, אמרו בגירוש שהממלכה קיבלה החלטה, אז כעת הממלכה החליטה לתקן. עכשיו אנחנו עוברים לשלב הבא: להתחיל לתכנן את הקמת היישובים בצפון השומרון מחדש. חזרנו הביתה".

חומש יהודה פוקס בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד