כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אינה דומה שמיעה לראיה

עונת הרישום: תופעת "שבתות פרגיות" בעולם הישיבות

לקראת עונת הרישום בעולם הישיבות מגיש 'בחדרי חרדים' הצצה לשבת פרגיות בעולם הישיבות. "בחור שמגיע לישיבה ורואה שהישיבה מתפקדת כמו שצריך והראש ישיבה נותן יחס טוב לבחורים, יכול לשנות את דעתו ומחשבתו על הישיבה בה הוא נמצא"

עונת הרישום: תופעת "שבתות פרגיות" בעולם הישיבות
בחורי ישיבות בלימודם צילום: אילוסטרציה, שוקי לרר

בעולם הישיבות קיימת תופעה מזה שנים שרוב הבחורים, קודם שמחליטים לגשת למבחן בישיבה כזו או אחרת, מגיעים לישיבה להתרשמות מקרוב. בדרך כלל הבחורים מגיעים לשבת, מה שמכונה "שבת פרגיות" שבמהלכה מגיעים קבוצות של בחורים מישיבות קטנות לבחון את הישיבה.

כפי שפורסם בשנה שעברה ב'בחדרי חרדים' במהלך השנים האחרונות חלה תופעה של בחורים המגיעים לישיבות גדולות לשבת פרגיות אף שאין בכוונתם כלל לבוא לישיבה ורק בשל המצב החברתי שיש סביב השבת הם מגיעים, דבר שגרם למספר ראשי ישיבות להודיע שבחור שמגיע לישיבה ואין בדעתו בשום כוונה להגיע לישיבה הרי זה גזל מהישיבה. כמו כן בחלק מהישיבות הוחלט לבטל את מנהג שבתות פרגיות.

במהלך השבתות ישיבה מגיעים הבחורים בעיקר בכדי להתרשם מהישיבה ולעמוד מקרוב על השטייגען ודרך הלימוד שהישיבה מתאפיינת בה, וגם על התנאים הגשמיים ועל חיי החברה של הישיבה.

גורם המעורב בתחום הרישום בעולם הישיבות מספר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "שבת ישיבה מוצלחת יכולה להשפיע על החלטה של בחור הרבה יותר מאשר שעות של הסברים של רשם או ראש ישיבה שלו שמסביר לו על הישיבה, אינו דומה שמיעה לראיה, בחור שמגיע לישיבה ורואה שהישיבה מתפקדת כמו שצריך והראש ישיבה נותן יחס טוב לבחורים, יכול לשנות את דעתו ומחשבתו על הישיבה בה הוא נמצא".

בשבועות האחרונות התקיימו שבתות ישיבה בפוניבז', תפרח, שערי שמועות, מיר ברכפלד, ועוד, בשבת האחרונה התקיימו שבתות פרגיות ב'היכל יצחק' ו'עטרת שלמה'.

היכל ישיבת 'היכל יצחק' בירושלים

במהלך סעודה שלישית בשבת בישיבת היכל יצחק נשא דברים ראש הישיבה הגאון רבי ישראל לנדא על קבלת התורה בחג השבועות, כאשר במהלך הדברים ציין את האירוע הטרגי שאירע השבוע בפטירתו של המפקח הרב צבי ויזל ז"ל, כאשר בנו הבה"ח דוד ויזל נ"י לומד בישיבה ראש הישיבה ציין לשבח את הבחורים בשיעור א' שבמהלך השבוע ליוו את הבחור הן בבית חולים והן במהלך השבוע של השבעה, וסיים בתפילה שלא ישמע עוד שוד ושבר בגבולנו.

השנה, בעולם הרישום יהיו מספר שינויים דרמטיים. ולאחר חג השבועות נביא ב'בחדרי חרדים' את כל החידושים על הרישום לישיבות מעבר לכתבה שמסכמת את הרישום.

עולם הישיבות רישום לישיבות ישיבה שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד