כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
פשיטת רגל עולמית

משבר תקרת החוב האמריקני: המו"מ הופסק

דיוני המו"מ בין הרפובליקנים לדמוקרטים בנושא דחיית תקרת החוב האמריקאית הופסקו וארה"ב עלולה למצוא את עצמה במשבר כלכלי ענק | הגעה לתקרת החוב פירושה שהממשלה לא תוכל ללוות עוד כסף

משבר תקרת החוב האמריקני: המו"מ הופסק
גבעת הקפיטול צילום: pixabay

דווחים בעיתונות הכלכלית האמריקנית בנושא הדיונים על משבר תקרת החוב בארה"ב בישרו כי יו"ר בית הנבחרים, קווין מקארת'י, הודיע על הפסקת המשא ומתן עם הבית הלבן, ולפי שעה לא ברור מתי הוא יתחדש.

ארה"ב עלולה להגיע לתקרת החוב שלה בעוד עשרה ימים, בתאריך ה-1 ביוני אם הקונגרס לא יצליח להעלות או לדחות את תקרת החוב. הגעה לתקרת החוב פירושה שהממשלה לא תוכל ללוות עוד כסף.

הגעה לתקרת החוב, לראשונה בהיסטוריה של ארה"ב, עלולה לנפץ את האמון בארה"ב כשותפה עסקית בין לאומית. מומחים הזהירו כי במקרה בו נגיע למצב בו הממשל מושבת, עלול מצב זה לגרום לארה"ב להיכנס למיתון ולהוביל לעלייה באבטלה. בנוסף, סיטואציה כזו גם תביא לכך שארה"ב לא תוכל ללוות כסף כדי לשלם את המשכורות של עובדי הממשלה ואנשי הצבא, הפקדות הביטוח הלאומי והתחייבויות אחרות. גם שירותים בסיסיים לא יעבדו כמו למשל שירות מזג האוויר הלאומי, שמופעל במימון פדרלי עליו אזרחים אמריקאיים רבים מסתמכים.

במכתב לחברי הקונגרס אמרה שרת האוצר של ארה"ב, ג'נט ילן, כי "למדנו ממבוי סתום של גבולות החוב בעבר, שהמתנה עד הרגע האחרון כדי להשעות או להגדיל את תקרת החוב עלולה לגרום לפגיעה חמורה באמון העסקים והצרכנים, להעלות את הטווח הקצר. עלויות הלוואות עבור משלמי המיסים, ומשפיעות לרעה על דירוג האשראי של ארה"ב".

 

קווין מקארת'י השבתת הממשל האמריקאי כלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד