כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נתפס בקלקלתו

ראש עירייה בארה"ב הסית, שיקר, התנצל וחטף

ראש עירייה בארה"ב מתנצל על כך שעובדי עירייה במחלקת איסוף האשפה "לא מנסים לייהד אף אחד". בסרטון של ישיבת מועצת אודסה, במיזורי שהוסר מהמדיה החברתית בשל "הפרת סטנדרטים" נאמרו דברים שקריים ואנטישמיים. ראש העיר התנצל בפני "הקהילה היהודית" שבכלל לא קיימת בעיר

ראש עירייה בארה"ב הסית, שיקר, התנצל וחטף
אילוסטרציה צילום: pixabay

ראש עירייה במיזורי התנצל על כך שאמר שחברת איסוף אשפה מקומית "לא מנסה לייהד אף אחד", וכתב במכתב ההערה "לא תואמת את האמונות והערכים" של העיר. ראש העיר אמר "not trying to Jew anybody" הכוונה האנטישמית היא "לא מנסים להיות כמו היהודים" מן משחק מילים באנגלית.

סטיבן רייט, ראש עיריית אודסה, אמר את הדברים בישיבה ביום שני בשבוע שעבר, על רקע דיון בשינויים באיסוף האשפה בעיר הקטנה המונה 5,500 איש. ביום רביעי האחרון פרסם רייט מכתב בדף הפייסבוק של העיר, המופנה "לקהילה היהודית שלנו" והתנצל על ההצהרה וזאת לאחר שחטף על דבריו. אך מסתבר כי בנוסף להיותו אנטישמי, הוא גם שקרן, כיוון שאין בעיר קהילה יהודית. כך דיווחה סוכנות הידיעות היהודית.

"הצהרות אלו לא תאמו את האמונות והערכים של העיר אודסה", כתב רייט. "לא הייתה כוונתי לבזות או לדחוק לשוליים מישהו, או כל קבוצה של אנשים, וגם לא לקדם סטריאוטיפים שליליים על סמך המורשת או אמונתם".

לאודסה, הממוקמת 50 קילומטרים מזרחית לקנזס סיטי, אין כל נוכחות יהודית מאורגנת. כך אמר ג'ו ספאר, לסוכנות הידיעות היהודית, "גרתי כאן כל חיי ולא פגשתי יהודי אחד".

"זה לא דבר שנמצא בתודעה שלך כאן", אמר ספאר והוסיף כי הוא מניח שרייט גם לא מכיר יהודים. "אין קהילה יהודית, אין כאן בית כנסת או משהו אחר בסביבה".

אנטישמיות בארה"ב פינוי אשפה מיזורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד