י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לא לערב נשים במלחמה"

לאחר שבע שנים: אל-קאעידה שחרר רופא שחטף

רופא אוסטרלי ורעייתו נחטפו על ידי קיצונים הקשורים לאל-קאעידה בצפון בורקינה פאסו לפני 7 שנים. בני הזוג ניהלו את המרפאה הרפואית שלהם במשך ארבעה עשורים במדינה ונחטפו ללא סיבה

לאחר שבע שנים: אל-קאעידה שחרר רופא שחטף
pixabay

קיצונים הקשורים לאל-קאעידה שחררו רופא אוסטרלי לאחר שהחזיקו אותו בשבי במשך יותר משבע שנים במערב אפריקה, כך מסרה ממשלת אוסטרליה ביום שישי. הרופא בן ה-88 קנת אליוט, מעיר החוף המערבי פרת' התאחד עם משפחתו, כך אמרה שרת החוץ האוסטרלית פני וונג בהצהרה.

גם אשתו של אליוט, ג'וסלין, נחטפה איתו, אך היא שוחררה תוך מספר שבועות. מבלי למסור פרטים על שחרורו. השרה וונג אמרה כי ממשלת אוסטרליה ומשפחת אליוט פעלו ללא לאות לשחרורו של אליוט. "אנו רוצים להביע את תודתנו לאלוהים ולכל מי שהמשיך להתפלל עבורנו", מסרה משפחתו של אליוט בהצהרה שפרסם משרד החוץ.

"בגיל 88, ואחרי שנים רבות מחוץ לבית, ד"ר אליוט זקוק כעת לזמן ולפרטיות כדי לנוח ולאגור כוחות מחדש. אנו מודים לכם על ההבנה והאהדה", מסרה משפחתו.

אליוט ואשתו, ג'וסלין, נחטפו על ידי קיצונים איסלאמיים בשנת 2016. הם נחטפו בצפון בורקינה פאסו, קרוב לגבול עם מאלי, שם בני הזוג ניהלו את המרפאה הרפואית שלהם בת 120 מיטות במשך 40 שנה.

ג'וסלין שוחררה לאחר שלושה שבועות בשבי. היא שוחררה בניז'ר ​​השכנה במאמץ של נשיא ניז'ר ​​דאז, מחמאדו איסופו. כדי להבטיח את שחרורה של ג'וסלין, הוא עבד עם שירותי הביון של בורקינה פאסו, כך נמסר אז משרדו.

אל-קאעידה הודיע אז אמר כי שחרר את האישה ללא תנאים בגלל לחץ ציבורי ופסיקות המנהיגים שלא לערב נשים במלחמה. הם נחטפו באותו יום שחמושי אל-קאעידה פשטו על מסעדה ומלון בבירת בורקינה פאסו, אואגדוגו, והרגו 30 בני אדם.

אל קאעידה רופא אוסטרליה מאלי אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד