ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

צפו בגלריה נשיאותית: רובי ריבלין מבקש סליחות

נשיא המדינה רובי ריבלין השתתף בתפילת סליחות בבית הכנסת שבבית הנשיא • קובי הר צבי היה, התרגש ושב עם גלריה נשיאותית

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

סליחות התקיימו הלילה (ד'), בבית הכנסת שבבית הנשיא, בהשתתפות נשיא המדינה שאף נשא דברים טרם התפילה.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, השתתף הלילה באמירת סליחות מרגשת שהתקיימה בבית הכנסת במשכן הנשיא בירושלים.

בית הכנסת הוקם לפני כעשור ומתקיימים בו מנינים מידי יום. עם זאת לראשונה השנה משתתף נשיא המדינה במנינים שבבית הכנסת, ולעיתים מגיעים אל המניין תלמידי ישיבת כנסת ישראל -חברון, השוכנת לא הרחק. הלילה הגיע ריבלין לתפילת הסליחות ועורר התרגשות.

לפני התיבה עבר החזן הצבאי הראשי סא״ל שי אברמסון, והשתתפו במניין תושבי השכונה ואורחים נוספים. הנשיא כובד בפתיחת ארון הקודש מספר פעמים.

טרם הסליחות אמר הנשיא: ״בתפילת הימים הנוראים פותח שליח הציבור ואומר, הֱיֵה עִם פִּיפִיּוֹת שְׁלוּחֵי עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל. פעמים רבות אני מהרהר בתפילתי אם לא כיוון הפייטן לכך ששלוחי הציבור, יש להם אחריות יתרה על מעשיהם. הם חייבים להיזהר בלשונם, ללמוד כיצד להתבטא, להבין מתי 'עת לדבר' ומתי 'עת להחריש'.

"השנה הייתה שנה מתוחה, שנת בחירות והכרעה, שנה שבה יצאה ישראל למערכה על מנת להגן על גבולותיה. שנה שבה לצד התמודדות יומיומית עם אתגרי החוץ והביטחון, מזרח-תיכון משתנה ואנטישמיות גואה, נדרשה מדינת ישראל לגעת ולטפל בנושאים חברתיים כואבים ומוגלתיים.
אני רואה מסר חשוב בכך שבבית הנשיא יש השנה אמירת סליחות. אני רואה את בית הנשיא על עובדיו תופס מקום מרכזי יותר ומהותי יותר בהוויית החיים הישראלית ובחזית העשייה הציבורית כקול הקורא לאחריות, שיקול דעת, איזון, הקפדה על כללי המשחק ושיתוף כלל החלקים בחברה הישראלית באחריות אמת לעתידה וגורלה".

>










































תפילה ירושלים נשיא המדינה ריבלין סליחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד