כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
תגובה זועמת

אילון מאסק אנטישמי? ההתבטאות של המיליארדר שקוממה את ישראל

בעקבות התבטאות לא במקום, המולטי מיליונר קיבל תגובה זועמת ממדינת ישראל

אילון מאסק אנטישמי? ההתבטאות של המיליארדר שקוממה את ישראל
סוכנות של טסלה בארצות הברית צילום: טסלה

אילון מאסק, בעליה של חברת טסלה הוא גאון ועל כך אין עוררין, אבל בשבוע שעבר הצליח מאסק להרגיז דווקא את הקהילות היהודיות בעולם לאחר שהתבטא באופן שנתפס על ידי רבים כאנטישמי וגרם גם למדינת ישראל להגיב. כך, בשבוע שעבר השתלח מאסק ברשת החברתית במיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס.

סורוס עצמו נולד בהונגריה בשם ג'רג' שוורץ ונודע כיום בין היתר בהשקעותיו, גם בישראל. מאסק מצידו טען ברשת החברתית טוויטר שסורוס מזכיר לו נבל מחוברות קומיקס וסרטים. הודעתו של מאסק נתפסה על ידי רבים כאנטישמית: מתוך כ-40 מיליון איש שצפו בהודעתו, עשרות אלפים החלו לחפש את הביטוי THE JEWS באנגלית, ביטוי שפירושו "היהודים" ברשת החברתית טוויטר אשר חביבה על מאסק.

במשרד החוץ הישראלי שמו לב לעליה המהירה בהיקף השיח האנטישמי ברשתות החברתיות ומיהרו להוציא הודעה בנושא: דוד סרנגה, מנהל מחלקת הדיפלומטיה הדיגיטלית במשרד החוץ הישראלי פרסם הודעה לפיה:"הביטוי 'היהודים' עולה כעת ברשת טוויטר והוא מלא בתאוריות קונספירציה אנטישמיות ושיח מלא שנאה כלפי יהודים ברחבי העולם. למרבה הצער הרשת אינה עושה דבר כדי לטפל בנושא". משרד החוץ הישראלי פרסם גם הוא הודעה ברשת טוויטר וציין כי פרסומיו של מאסק, שבעצמו מחזיק בבעלות על רשת טוויטר, גרמו לעליה מיידית בהיקף האנטישמיות. אך למי לא אכפת דווקא מכל הפרשה? למאסק עצמו. באחד מהראיונות שנתן לתקשורת האמריקאית לאחר הפרשה ציין מאסק :"אני אומר את מה שאני רוצה לומר ואם התוצאה תהיה הפסד של כסף, אז כך יהיה".

אילון מאסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד