כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
נבנתה בצורה לא תקנית

תקרת בית כנסת קרסה בתוך בניין מגורים

תקרת בית כנסת קרסה בתוך בניין מגורים. התקרה קרסה טרם הגעת המתפללים לתפילה, ובכך נמנע אסון כבד במקום. "עקב דליפת מים מהדירה מעל בית הכנסת, התקרה נחלשה וקרסה"

תקרת בית כנסת קרסה בתוך בניין מגורים
תקרת בית הכנסת התמוטטה צילום: כב"ה מחוז ירושלים

היום בשעות הבוקר, הוזנקו צוותי כיבוי והצלה מתחנות 'מרחב האומה' בעקבות דיווח על קריסת תקרה בבניין הנמצא ברחוב אליהו מרידור בשכונת פסגת זאב. לוחמי האש שהגיעו בתוך זמן קצר למקום, הבחינו, כי בבית כנסת שנבנה בתוך בניין מגורים ככה"נ על פניו ללא היתר, קרסה התקרה, תקרה שבבדיקה ראשונית, נבנתה בצורה לא תקנית וללא היתר כנדרש.

למרבה המזל, התקרה קרסה טרם הגעת המתפללים לתפילה, ובכך נמנע אסון כבד במקום בסריקות שביצעו הצוותים במקום, לא אותרו לכודים או נפגעים.

כמו כן, בהמלצת מהנדס מבנים מסוכנים של עיריית ירושלים, הוחלט לפנות את הדירה מעל בית הכנסת, ולסגור את בית הכנסת עד להודעה חדשה.

רשף נח יונה מפקד משמרת בתחנת "האומה": "הבוקר, בסמוך לשעה 7:00 קיבלנו קריאה על קריסה של תקרה בפסגת זאב. צוותי כיבוי וחילוץ מתחנת "פסגה" הסמוכה, וצוותים נוספים מתחנת מרחב "האומה" הוזנקו והגיעו בתוך זמן קצר למקום. הצוותים שהגיעו למקום, הבחינו בתקרה שקרסה בתוך בית כנסת השוכן בבניין מגורים. למרבה המזל, התקרה קרסה טרם הגעת המתפללים הבוקר לתפילה, אם חלילה היו אנשים בבית הכנסת בזמן קריסת התקרה, יתכן והיו נפגעים בגוף ובנפש".

עוד מוסיף רשף נח יונה: "החשד הראשוני שלנו שהתקרה נבנתה באופן לא תקני, ועקב דליפת מים מהדירה מעל בית הכנסת, התקרה נחלשה וקרסה. בכדי למנוע סיכון נוסף לתושבי המקום, הזמנו למקום מהנדס מבנים מסוכנים של עיריית ירושלים, אשר קבע, כי יש לסגור את בית הכנסת ולפנות את הדירה מעליו".

בית כנסת קריסת תקרה ירושלים עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד