כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אין אב ואם

שמונה שנים אחרי בעלה: הגב' אברהמי נפטרה והותירה יתומים עגולים

מתוך שמונה, בבית נותרו ארבעה יתומים מאב ואם • הבן הצעיר בן ה-19 בכה בהלוויה: "אין לי 'אבא' ו'אמא' ברשימת אנשי הקשר..."

שמונה שנים אחרי בעלה: הגב' אברהמי נפטרה והותירה יתומים עגולים
לווית גב' אברהמי צילום: באדיבות המצלם

אבל כבד ירד על הקהילה במושב תפרח, עם פטירתה של הגב' דבורה אברהמי, כשמונה שנים לאחר שהתאלמנה מבעלה הרב גדעון ברוך חזק אברהמי זצ"ל. השניים היו בעלי תשובה יראים ושלמים, שהקימו משפחה לתפארת, אבל סבלו מחוליים רבים ונפטרו בדמי ימיהם.

לתרומה ליתומים העגולים הקליקו כאן>>>

בהלווייתה של הגב' אברהמי, נשא דברים בנה הצעיר, יונה בן ה-19, מבכירי התלמידים בישיבת 'גאון יעקב' בבני ברק.

"בטלפון שלי", הוא זעק בבכי, "ברשימת אנשי הקשר, אין 'אבא' ואין 'אמא'. אני לא יכול לדבר אתכם", התייפח, "אתם עזבתם את העולם הזה שבו אנחנו חיים, והלכתם למקום אחר", זעק היתום. "אבל בלב שלי אתם נמצאים", הוא הכריז בקול רועד, "תמיד תהיו שם".

ההספד הנרגש של היתום העגול, גרם לפרצי בכי בלתי נשלטים בקהל.

לצד יונה בן ה-19 צעדו אחר מיטתה של האם גם שבעת האחים המבוגרים ממנו, בהם שלוש אחיות שעדיין לא נישאו. כך הם נותרו ארבעה יתומים לא נשואים, בלי אב ואם.

המנוחה ע"ה נפלה למשכב בזמן שמגפת הקורונה השתוללה ברחבי העולם, ומאז הפכה לסיעודית. חלק מבנותיה נאלצו לעזוב את מקומות העבודה שלהן, כדי לסעוד אותה במיטת חולייה.

הרבנים בישיבת 'גאון יעקב' שנקראו להגיע להלוויית אמו של הבחור יונה אברהמי שיחי', היו המומים. "מדובר בבחור אצילי, רגיש, עדין. בחור מאוד מאוד מיוחד", אומר הרב פרישמן, אחד מאנשי הצוות בישיבה, "ידענו שהוא מתמודד ולא קל לו, שהוא יתום מאב ושאמא שלו חולה, אף אחד לא היה לו מושג עד כמה המצב שם קשה, ועם אילו קשיים עצומים הוא מתמודד בגבורה! הוא מעולם לא התרפה בלימוד או בשמירת הזמנים בגלל הקשיים המיוחדים עימהם הוא מתמודד".

"מדובר במקרה חריג מאוד", מסביר הרב פרישמן, "המשפחה בעצם לא נשענת על שום בסיס שיכול לתמוך בה, אין פה משפחה מורחבת שאפשר לסמוך על האחיינים ובני הדודים שיעזרו, אין פה איזו קהילה חזקה שהם חלק ממנה ותוכל לתמוך בהם, הם לבד, שלוש יתומות ויתום אחד, ממה בבחינת 'כי אבי ואמי עזבוני'... אין להם כלום, אבל יש להם אותנו, את עם ישראל, המשפחה שלהם, אנחנו חייבים לעצור הכל ולתמוך בהם, לתת להם את הלב שלנו, כל אחד כמה שהוא יכול, להתאמץ מעט, כדי שליתומים הגיבורים הללו, תהיה תקווה לחיים טובים יותר בעז"ה".

לתרומה ליתומים העגולים הקליקו כאן>>>

קופת העיר יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד