כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

ראשי 'בוני עולם' נפגשו עם שר הבריאות הרב ארבל – "פעילותכם בונה עולמות"

בפגישה נדונו האתגרים שמציבה מערכת הבריאות העמוסה לזוגות, והשתתפו בה לצד ראשי בוני עולם ובראשם המייסד והיו"ר הרב שלמה בוכנר גם מנהלי מחלקות בכירים • "נעשה כל שניתן כדי לסייע לכם" אמר השר

ראשי 'בוני עולם' נפגשו עם שר הבריאות הרב ארבל – "פעילותכם בונה עולמות"
שר הבריאות בבוני עולם צילום: באדיבות המצלם

מפגש מקצועי קיימו ראשי ומנהלי 'בוני עולם' ובראשם היו"ר והמייסד הרב שלמה בוכנר, יחד עם רופאים בכירים עם שר הבריאות הרב משה ארבל, ודנו בדרכים לשפר ולייעל את הטיפול בזוגות המצפים להיפקד בזש"ק.

על חברי המשלחת שהשתתפו במפגש המקצועי נמנו כאמור יו"ר ומייסד 'בוני עולם' הרב שלמה בוכנר, המנכ"ל הרב אליקים לבנון, יועצי הארגון הרב שמעון ברונר, הרב מרדכי שווימר, הרב אמיר קריספל והנגיד ר' מוטי זוננפלד פטרון פרויקט 'לב דניאלי', וכן פרופ' שולמן ממנהלי מחלקה אסותא ת"א, ד"ר שביט מנהל מחלקה באסותא ת"א וד"ר שושני מנהל מחלקת אורולוגיה בבית החולים בלינסון. במפגש השתתף גם ראש מטה השר, ישראל אוזן, שסייר לאחרונה בבוני עולם.

הרב אליקים לבנון מנהל ארגון 'בוני עולם' בישראל הציג את כל מחלקות הארגון והרחיב אודות מערך הפיקוח ההלכתי 'לב דניאלי' המעניק השגחות בכל בתי החולים בארץ ובמעבדות השונות. המערך מופעל ע"י 'בוני עולם' והוקם לזכרה של הנערה דניאלי זוננפלד ע"ה ביתו של ר' מוטי זוננפלד יבדלח"א.

הרב לבנון הדגיש את היתרון הקיים בהשגחות אלו המהוות אמצעי כפול למניעת טעויות אנוש חלילה ומעניק תחושת רוגע לזוג ביודעם ששמירה יתירה נתונה בכל מהלך הטיפול.

במהלך המפגש העלו חברי המשלחת בפני שר הבריאות את סוגיית העומסים הרבים במערכת – המשפיעים על הטיפולים לזוגות. "הזוגות מתמודדים עם אתגרים קשים מנשוא, וחוזרים הביתה לבתים ריקים מילדים, ודחיית הטיפולים וביטולם רק מקשה על חייהם עוד יותר" טענו. עוד העלו את נושא סבסוד המדינה של טיפולים נחוצים וחשובים שאינם מצוים כיום בסל.

מנהלי המחלקות שנטלו חלק בדיון שיבחו עד מאד את הארגון וסיפרו על שיתוף הפעולה הפורה הקיים בין בוני עולם לבין המעבדות ובתי החולים בארץ וציינו כי אילולי התמיכה והסיוע שבוני עולם מעניק לזוגות, רבים מהם לא היו זוכים להיפקד בזש"ק, וזאת לצד הליווי המקצועי שמקדישים בארגון לכל זוג וזוג. 

מייסד ויו"ר הארגון הרב שלמה בוכנר ריגש עד דמעות את המשתתפים כשסיפר על כל תולדות הארגון. הוא אף שיתף את הנוכחים בסיפור אחד מיני רבים, של זוג שעבר דרך חתחתים ושילם מאות אלפי דולר, ובסופו של דבר הודות לסיוע זכו בס"ד להיפקד, ומאז התמונה תלויה אצלו בחדרו. "זה מה שנותן לי את הכוח להמשיך ולסייע לעוד ועוד זוגות" אמר.

השר הרב משה ארבל לא הסתיר את התרגשותו הרבה, וציין כי הוא מכיר את הארגון ופעילותו שנים רבות. "רק אתמול בשעה מאוחרת נחשפתי לזוג שנעזר ע"י בוני עולם שהתגייס בשעות לא שעות כדי לעזור להם". הוא הוסיף כי "פעילותכם בונה עולמות ואנו נעשה כל שניתן כדי לסייע לכם".

בוני עולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד